Gå til innhold

Andre som opplever svimmelhet i forbindelse med spising?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller må jeg regne med at det har med spiseforstyrrelsen å gjøre - et resultat av det...blir ekstra svimmel rett etter jeg har spist - skikkelig ubehagelig:o( Legen kunne ikke helt forklare det, for han hadde ikke hørt om det før...sliter med svimmelhet ellers også, men blir ekstra ille i forbindelse med måltidene:o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være du "glemmer" å puste like effektivt som når du ikke spiser?Har blitt uvel noen ganger selv, særlig hvis jeg er tett i nesen.Høres sikkert litt usannsynlig ut men fokusen på mat stjeler lett fokuset fra pustingen =)

Skrevet

Legen spurte også om det, men jeg tror neppe det er det som gjør det...for jeg puster helt vanlig og spiser rolig og sakte - hiver aldri i meg maten eller noe. Han lurte også på om det var stress eller lignende i forbindelse med spising som kunne gjøre meg anspent, men jeg tror ikke det heller - da er det i så fall ubevisst, for selv om jeg har spiseforstyrrelser, så koser jeg meg med den maten jeg spiser (hvor rart det enn høres ut;o)) og føler meg ikke stresset på noen måte ift det....så jeg skjønner det bare ikke...

Skrevet

Jeg kan ofte bli svimmel en 20 min etter spising, men det tror jeg kommer av at både blodsukker og blodtrykk får et lite hopp:) Ettersom jeg har veldig lavt blodtrykk, og også kan ha ganske lavt blodsukker merker jeg det når maten får virke litt.

Skrevet

Mageregionen trenger mer blod for fordøyelsen av maten og om du har lav blodprosent eller lavt blodtrykk så vil du bli svimmel fordi hjernen får for lite blod.

Skrevet

Ja, jeg har alltid hatt litt lavt bt og har nå også lavt blodsukker. Svimmelheten kommer umiddelbart etter måltidet, eller mens jeg spiser.

Ryach - hva ligger ditt bt på? Når legen målte mitt sist var det på 51/90

Skrevet

Raych...mente jeg selvsagt..og 90/51;o)

Skrevet

Da er det forklaringen. Blodet strømmer til mageområdet straks du begynner å spise. Altså ikke noe farlig og vil bedre seg ved at du spiser nok og jevnlig over lengre tid slik at blodtrykk, blodprosent og blodsukker normaliseres.

Skrevet

Bt mitt har jo alltid vært lavt...spesielt da jeg var gravid, men merket aldri denne svimmelheten i forbindelse med måltider likevel...hmm...men det høres jo veldig logisk ut det du skriver.

Skrevet

Spiser du jevnt med måltider, eller sjelden slik at blodsukkeret gjør mange "hopp" i løpet av dagen?

Skrevet

Pr i dag spiser jeg en god frokost med en stor bolle All Bran med cultura naturell - har alltid vært et frokost-menneske;o)

Litt varierende om og evt hva jeg spiser til lunsj - alt fra noen grovbrødskiver med eggerøre og skinke, havgregrynsgrøt, frukt og nøtter til en yoghurt el.

Spiser som regel et eple i 16-tiden og middag i 18-tiden, som regel en stor salat med oliven, feta-ost, div. grønnsaker, kanskje litt lettdressing, noen krutonger og evt litt nøtter på og noen ganger kyllingbryst og/eller fullkorsnris til.

Noen dager går det i et par Solruta Spelt knekkebrød med div pålegg.

Til kvelds sånn i 20-tiden blir det kanskje et par fullkornskjeks og/ eller en youghurt....eller bare grønn te...

Syns jeg spiser så mye, jeg...

Skrevet

Jeg har hatt det.En periode hvor jeg ikke orket mat så ble jeg bråsvimmel etter å ha spist litt.Turte ikke å spise mer pg av det.

Tror det har noe mer å gjøre at kroppen var så på tomgang at når den fikk næring så så reagerte den skikkelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...