Sorbitz 11 dager over termin Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Skal strippes i morgen, og hvis det ikke hjelper, skal jeg få en ballong og et rør med saltvann oppi livmorhalsen for å utvide denne. Har noen av dere prøvd dette? Hvor lenge gikk dere med ballongen? Hjalp det? Hva skjedde videre hvis det ikke hjalp? Jeg har aldri hørt om dette før. Forrige gang ble jeg prøvd satt igang vha modningsakupunktur, stripping, ta vannet, men måtte til slutt få drypp. Jeg hørte aldri noe om saltvannballong da, det er bare to år siden. Håper noen kan fortelle meg litt om denne metoden :-)
Sorbitz 11 dager over termin Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 4. juni 2009 Dytter og håper noen kan svare meg :-)
Sivalur Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Jeg ble satt igang sist med ballong. Om det var saltvann i den vet jeg sannelig ikke, ingen som sa noe om det hvertfall? Men det ble hvertfall ført inn et rør og en ballong ble satt inni der. Sånn som jeg skjønte det så skulle ballongen presse på livmormunnen slik at den skulle åpne seg og fødselen komme igang. Den ble satt inn på formiddagen og jeg kjørte hjem alene på motorveien med litt tak... riene tok seg opp utover ettermiddagen og kl. halv 7 var jeg inne på føden til sjekk, da tok de ut ballongen og jeg hadde ca 4 cm åpning. Så for meg gikk det ganske fort, men jeg var sannsynligvis også klar til å føde da. Babyen ble født like før midnatt, så ca 13 timer fra innsetting til fødsel tok det for meg. De prøvde ingenting annet på forhånd, stripping, akupunktur eller noenting slikt.
Sorbitz 11 dager over termin Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2009 Tusen takk for svar! Spennende! Skal strippes nå kl 14, så blir det ballong på søndag hvis ingenting har skjedd til da. God helg :-)
Sivalur Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Lykke til, krysser fingre for fødsel i løpet av helgen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå