Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Jeg har hatt det lenge. Derfor har det spredt seg til flere negler nå, på føttene. Synes det er så pinlig å gå til lege med det. Samtidig så vil jeg jo bli kvitt det, for liker ikke å gå med sokker på beina hele sommeren. Har noen her tatt behandling, på hvilken måte, og virket det? Har hørt om noe nytt som har kommet nå. "Nail-repair" tror jeg det heter. Noen som har erfaringer med det?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Hei! Samboeren min er også plaget av neglsopp. For noen år siden ba jeg legen min om å skrive ut en resept til han. da skulle han ta noen piller,file negler og smøre på et middel. det skulle han jøre en stund,men han gadd ikke.. så vet ikke om det funker. men regner o med det.... Det var veldig dyrt da.... over 1000 kr... nå fant samboer selv ut at han ville få det bort så han kjøpte nailner repair på apoteket. kostet rundt 250-300 kr,og den skal smøres på 2 ganger i døgnet de første 4 ukene-også en gang om dagen til neglen har vokst ut. som kan ta 8 tl 12 mnd.... han har bare brukt det noen uker nå,så jeg vet ikke om det funker. håper virkelig kan gjennomfører det og at det virker,for hans del (og min egen....) det er jo ikke så veldig pent,og som du selv sier så blir sokkene beholdt på... Det er jo verdt et førsøk,er det ikke det da? tenk, neste sommer kanskje du kan vifte med tærne i sommerluften! men du må ikke tenke sånn at du ikke tør å gå til legen med det-de ser masse i løpet av sin kariere og alt er like normalt! lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Jeg skal dra å kjøpe sånn til mannen, han har samme problem. Gått med det altfor lenge. Vil aldri ta av seg sokkene og heller ikke gå barbeint. Han hater strender. Det er et ork. Men nå har han lovet og prøve den. På legekontoret sa de det var verdt et forsøk. Hvis det ikke hjelper må han ha en "hestekur" , tror det var antibiotika eller noe sånn jeg. Men det kuren er kjempedyr, men effektiv da,fjerner det fra kroppen visstnok. Spent på om det billige alternative vil fungere, jeg håper i grunn det for hans og vår lommebok sin skyld men jeg har mine tvil da neglene hans er helt tykke og gule og ødelagte på to tær. Resten av tærne er ikke så ille, men sprø negler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå