Gå til innhold

Lengre syklus ved sen eggløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk og hatt en antibiotikakur, hadde også. Har EL-testet fra dag 10 (har syklus på 27 dager), men jeg fikk ikke noe positivt svar, så jeg stoppet å el-teste på dag 18 eller 19. To dager etter at jeg sluttet med antibiotikakuren kjente jeg stikninger i den ene eggstokken og derfor testet jeg neste morgen, og så var den positiv. Dagen etter var den negativ igjen.

Siden dette var 5 á 6 dager etter at jeg normalt ville fått positiv test, vil da at syklusen denne måneden bli ekstra lang, eller vil antagelig perioden etter EL bli for kort til at egget vil feste seg og TR dukke opp istedet?

Noen som vet eller noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg får lengre syklus når e.l er sein... altså lenger til ikm dagen...

Skrevet

Takk for svar - det var det jeg håpet, så da får jeg smøre meg med tålmodighet om jeg går godt over den "normale" ikm-dagen..

Skrevet

Hei! :-)

Uansett lengde på syklus, så kommer EL alltid ca 12-14 dager før mens!

Om syklusen er på 35 dager er EL ca på dag 21 dager!

Lykke til! :-)

Skrevet

Hei igjen! :-)

Hvis du denne gangen har EL noen dager senere enn det du er vant til så er ikm tilsvarende dager senere også!

Kan jo være pga. antibiotika-kuren?

Skrevet

Ja, kanskje det var kuren, men det kan også ha vært feberen (ser at det ikke kom med i hovedinnlegget..). Leste ett eller annet sted at feber kunne utsette EL, så jeg håpet jo litt da siden den ikke dukket opp til normaltid, og var kanskje derfor ekstra oppmerksom da jeg kjente stikkingene. Det blir ihvertfall en spennende syklus, vi koste oss til normaltid selvom jeg ikke var helt i form - tok ingen sjanser - men også kvelden etter positiv el-test, så jeg håper jo at det ikke var for sent..(vet jo ikke om den hadde vært postiv dagen før også om jeg hadde testet da).

Skrevet

Hei igjen! :-)

Ja, du har nok rett i at det mest sannsynlig er feberen som kan utsette EL!

Spennende da om du blir gravid, skal krysse fingrene for deg! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...