Gå til innhold

Jobb hjemmefra under permisjon. Intervjuer o.l.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt store deler av svangerskapet. Jeg kommer til å ha en helt grei inntekt når jeg går ut i permisjon, men jeg holder på å gå på veggene. Har følelsen av at jeg gjør ingenting, og orker ikke tanken på å gå sånn i ett år til. Vet at det blir anderledes når baby kommer, iallfall i begynnelsen, men jeg har behov for å føle at jeg bidrar med noe ekstra.

Er det noen som veit om det går an å ta sånne jobber hvor man:

1. ringer rundt og intervjuer folk

2. får tilsendt sånne reklamegreier som man postlegger

eller ett eller annet som man kan ha en liten ekstra inntekt på, så man føler at man bidrar litt ekstra.

Og er det lov å ha sånne småjobber i tillegg til permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan IKKE ha både full permisjon og inntekt/arbeid, da heter det "trygdesvindel". Hvordan sammensetningen best og mest økonomisk gunstig for deg på lang sikt kan ordnes vil jeg anta NAV kan gi bedre råd om enn meg. Kanskje andre her på forumet også.

Skrevet

Tror ikke du skal ta på deg særlig mye arbeid;) Å få barnet ut kan ikke sammenlignes med å gå gravid, og du vil ikke lenger styre din egen tid. Du kan ikke bare legge fra deg barnet, når du skal ta ringerundene;)

Og du kommer til å bidra med MYE mer enn du tror, som mamma:)

Skrevet

ALT du tjener under permisjonen vil du bli trukket i foreldrepenger. Du har ikke lov til å jobbe og ha permisjon samtidig.

Hvis du synes det er så ille å gå hjemme kan du jo bare overlate permisjonen til barnets far slik at du kan komme deg tilbake i jobb.

Skrevet

Du kan som de andre sier her ikke tjene penger samtidig som du hever foreldrepenger fra nav, men det er måter å løse det på. Du kan ta det som fleksitid, men du må uansett si ifra til nav. Du vil da forlenge permisjonen din med antall dager du jobber, siden du ikke får foreldrepenger for de dagene du hever lønn.

Men vent nå til ungen er ute før du tar deg jobb da, jeg kunne godt jobbet litt i forrige permisjon, den ungen lå så fint på gulvet og krevde minimalt.. Men denne permosjonen har jeg store problemer med å få unna husarbeid og handling, dette er en helt annen unge som krever oppmerksomhet nærmest hele tiden. Ikke så lett å jobbe med en hylende unge på siden...

Skrevet

Siden du får permisjonspenger så kan du jo gjøre andre ting enn dem som er lønna, f.eks. hobbyarbeide som hekling, strikking, scrapbooking osv.

Antar at dette er førstemann siden du ikke har noe å gjøre nå, og så er det stor forandring når babyen kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...