meg og mine <3 Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 hei...lurer på om noen kan fortelle meg om det er sannt at og føde i vann er smertelindrende? skal føde på ABC, nervene kommer og går... fikk epidural under min første fødsel, så litt skummelt og tenke på at jeg ikke kan få det nå... hadde termin for fire dager siden, bare venter og venter
nalle Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Hei! Jeg kan absolut underskrive på at bad og massasjedusj mot ryggen virker smertestillende. Jeg fødte mitt første barn på ABC og skal også føde andremann der i løpet av juni. Jeg hadde god nytte av å ligge i badekaret. Skjønt i jeg lå lite: Satt på huk, sto og strakk meg mot taket. Gjorde kort sagt alt jordmoren foreslo. Fikk også beskjed og å stå å trampe, bevege på hoftene. Følte meg som en sånn stor havskilpadde i fødsel:) Det som var utrolig deilig og effektfullt var å bli dusjet på ryggen av samboer under riene. Ellers endte fødselen i knestående på gulvet med hendene rundt magen på kjæresten min. Da pressriene skulle starte var jeg nemlig så sliten at jeg ikke klarte og presse og vi la oss i dobbeltsenga og hvilte litt. Jordmor satt i stressless ved siden av meg og duppet av litt hun også Hadde dette vært en vanlig fødestue hadde de nok satt i gang med riestimulerende midler på dette sadiet, men på ABC lar de fødselen gå sin naturlige gang. Alt føltes veldig trygt, og babyen viste ingen tegn på stress. Da jeg hadde samlet litt krefter orket jeg ikke tanken på å gå opp i baddekaret igjen (man blir litt lei av å svømme rundt i sitt eget guff..), men herfra og ut var det kun noen press så lå babyen hylende på brystet mitt. En utrolig flott opplevelse! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå