*Bambi + spire* Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Hei! Jeg mistet i ma i juni ifjor.. idag er det akkurat 1 år siden jeg sto med positiv test i hånda og var gravid! Tårene trillet og jeg var livredd, dette var jo ikke planlagt.. Det tok ikke lang tid før lykken slo inn, dessverre skulle lykken bli kortvarig og vi mistet vår lille spire i uke 9 i ma:( 6 uker etter utskrapningen kom Tr tilbake, men syklusene har ikke stablisert seg, syklusene varierer fra 30-36 dager..og ingen ny spire har kommet vår vei. Etter vi mistet hadde vi 3 mnd der vi jobbet med å "komme over" det, så begynnte prøvingen aktivt. Nå har det gått så langt at jeg er skikkelig deppa hver gang TR dukker opp, og mister mer og mer troen, derfor har vi prøvefri mnd nå, og det skal vi ha til i august. Alikevell måtte jeg innom her idag å lufte tankene.. Det virker så fjernt og lenge siden vi mistet, men samtidig så nært idag. 13 juni skal jeg til gyn. for å sjekke at det ikke har skjedd noen komplikasjoner under utskrapningen, legen min ville bare ha det avkreftet. Håper på godt nytt! Lurer på om det er flere i min situasjon? selv om vi ikke har prøvd aktivt i 1 helt år, så har vi trossalt "hoppet i køya" 1 år uten prevensjon... Sorry syteinnlegget!
Carasnella Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Jeg hadde en MA i uke 9 tidlig i september i fjor. Skuddet satt etter 2 pp'er. Ventet et par månder slik at kroppen skulle få komme seg og få et par menstuasjoner før vi begynte å prøve igjen. Nå er vi i 6 pp uten at det har gitt resultater. Er jo bare sååååå utålmodig da, for jeg skulle liksom hatt en baby hos meg nå, også blir jeg ikke gravid en gang!! Har et barn på 2,5 år som ble til etter 5 pper. Det er lov å syte!
Snuppisa Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Jeg er også i samme situasjon som dere. Jeg skulle hatt termin for noen få dager siden (mistet i okt), men har altså ikke blitt gravid igjen enda. Går inn i 6PP nå. Jeg har en på 2 1/2 fra før som ble til uten at vi prøvde, og jeg ble gravid på 2. PP nå sist. Men denne gangen vil det altså ikke klaffe. Utrolig frustrerende, og jeg kjenner at håpet blir mindre og mindre for hver periode som går...Jeg går til akupunktur for å få mer stabile sykluser, og jeg har bestilt time for utredning hos gyn. i sept. Må bare ha noe å se frem i mot, har ikke troen på at det kommer til å klaffe før den tid...
-Latte Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Tok 5pp for oss. Nå er jeg i 1pp etter å ha mistet igjen. Håper på at det blir max 3pp., men blir vel med håpet. Hadde stabil syklus på 28 dager før jeg ble gravid nå sist. Fikk tr etter ca 6 uker. tr 2/5 og fortsatt ingen tr og negative tester. Frustrerende. Forrige gang jeg mistet kom jeg rett inn i gammel syklus.
monkri mamma til 4 Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 hei. j hadde utskraping i februar da j hadde MA... hoppet rett på min gamle syklus med 28 dager. forrige mnd begynte den å bli lengere. var på 33 dager og denne pp var den på 36 dager. hva skjer a?? er i min 4pp nå. har 3 barn og har blitt gravid med etter 5 mnd.
*SmurfeMamma* Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 jeg mistet i februar jeg også... hadde da blitt gravid på 1pp og var over lykkelig, siden vi brukte 14pp med 1.mann...men som dere andre kortvarig lykke:(:( jeg har hatt veldig korte sykluser etter SA, men nå er jeg plutselig 15 dager over IKM... sist jeg hadde mensen var 22. april.... testet senest i dag, og den var seff negativ.... frusterende og irriterende dette her... jeg trodde det skulle gå fort å bli gravid igjen etter man hadde mistet jeg har liksom fått inntrykk av at de fleste blir fort gravid igjen.... men den gang ei..... kan vi ikke krysse fingre for at vi alle skal være heldige og teste posetivt i løpet av juni da?? kanskje det hjelper... tihi;) lykke til alle sammen:)
JKM09 Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 sliter jeg oxo. mistet vår sønn i uke 20 i slutten av jan. han ble laget etter 4 pp. Etter MA har jeg hatt to TR. Har vært til GU og alt ser bra ut. skikkelig frustrernede å ikke vite hvor man er i syklusen. Vi ventet med aktiv prøving de første tre mnd for at kroppen skulle få ro. nå er vi snart i 3pp. men tror ikke det blir å klaffe på en stund. prøver å ikke teste etter EL før syklusen er kommet seg litt. tror vi venter til over sommeren... håper det ordner seg til den tid. Kjenner deres frustrasjon. Har oxo inntrykk av at man har vanskelig for å bli gravid etter en MA\SA. men venninna mi ble gravid etter bare noen uker etter hennes MA, så jeg vet ikke. Kanskje det er veldig individuelt. vi får krysse fingrene for hverandre. En gang må det jo skje. Lykke til på GU Bambi- krysser fingrene for deg!
J -76 Skrevet 4. juni 2009 #8 Skrevet 4. juni 2009 Heisann! Jeg har opplevd både SA og MA. Jeg hadde en SA i 2004, men ble da gravid igjen i 1 pp etter aborten. 2 januar 2009 oppdaget jeg MA. Jeg var da i uke 11 og det er nå 5 mnd siden utskrapning, men her sitter jeg fortsatt ikke gravid. Jeg har vært hos gyn og det er ingen komplikasjoner, kroppen bare vil ikke... Veldig stressende og tøft psykisk, ikke bare har en mistet, men kroppen vil ikke igang igjen. Jeg får en stor nedtur hver gang TR kommer, bygger meg så opp litt håp rundt eggløsning og igang igjen..... Jeg hadde fortalt endel om graviditeten, så det er jevnlig folk som spør om jeg gravid igjen osv, det er belastende og bidrar til stesset og at man føler seg mislykket. Jeg håper sommeren vil hjelpe oss jenter, litt sol og fri hadde gjort godt nå. Stor klem
Baby-bea Skrevet 4. juni 2009 #9 Skrevet 4. juni 2009 Vi ble gravide på første pp. Dessverre mistet vi vår lille gutt i MA i uke 13. Jeg fikk TR 6 uker etter utskrapning. Nå er vi inne i pp 9 :-( Vi har prøvd aktivt. Enkelte mnd har jeg brukt EL-test for å være sikker på at vi treffer, men likevel.... Blir like deppa hver gang TR kommer:-( Dette er vårt første barn sammen. Jeg har barn fra før - som alle har blitt til på 1-2pp, så dette er svært uvant for me. Sender babystøv til dere alle med ønske om februar/marsbarn 2010 :-) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå