Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Jeg var hos gyn forrige uke og han så på blodprøvesvarene mine som jeg hadde tatt hos legen.. Progesteronverdien min lå på 12, og den bør være 20-30 sa han. Kanskje derfor jeg ikke har blitt gravid enda.. Progesteron er jo et veeeldig sentralt hormon for å kunne bli gravid, og å holde på spiren. Men, han ville ta flere blodprøver for å se om det endrer seg eller om det er noe vi må gjøre med det. For han sa at det kan være tilfeldig at de ble lave den syklusen jeg tok prøvene. I tillegg synes han LH verdien min på 6 var rar i forhold til tidspunktet prøvene var tatt. Jeg tok blodprøvene på dag 22. Jeg håper ikke jeg har lave verdier neste gang..!! Har lest at ømme bryster kan være tegn på for lite progesteron..og det har jeg hver pp mellom eggløsning og mensen.. Men, kort lutealfase kan også være tegn på for lite progesteron..og det har jeg heldigvis ikke.. Den ligger på 13 dager.. Noen som vet hva man får for å få økt produksjon av progesteron??
blirjegsnartmamma Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har lave og ubevegelige verdier.. Med andre ord, ikke eggløsning.. Jeg har prøvd enkel og dobbel pergo uten hell - har ikke hjulpet noe som helst. Nå skal jeg snart begynne på trippel, håper det kan gjøre susen.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2009 Jeg spurte gyn om pergo..men, han sa at jeg har eggløsning.. Så er vel kanskje at jeg har for lite progesteron til at et egg vil feste seg..? Hvis ikke verdiene endrer seg da.. Jeg er veldig spent på neste blodprøver!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå