Gå til innhold

12 uker..og stooor mage..

stinelin81-3 smågull

Anbefalte innlegg

Føles ihvertfall sånn. Flere har spurt meg hvor langt jeg er på vei...og når jeg svarer ca 12 uker gjør de store øyne og synes det var tidlig å få en sånn mage!! Jeg er ikke noen sylfide i utgangspunktet...men ikke tjukk heller. Etter at jeg ble gravid mistet jeg helt kontrollen over matinntaket og har igrunn spist det jeg har hatt lyst på. har klart å stagge det nå:) Men det forklarer ikke hele magen.

Ser jo også her inne at det er vanlig å få mage tidligere 2. gangen.... men det er nå så til gangs også da!!

Første gangen jeg var gravid kom magen så smått i 16. 17 uke.

Jeg synes jo det er koselig:) Men litt merkelig også....

Fortsetter under...

Dette er mitt 3 svangerskap, og jeg har allerede fått stor mage, sliter å holde det skjult. Og jeg er kun 6 uker på vei.

2 svangerskap fikk jeg mage i uke 10.

Lurer fælt på hva jeg skal gjøre nå!! Fortelle det på jobb!?!? Fortelle det til min datter på snart 6 år?!? (syns det er litt tidlig å fortelle det til henne... blir lenge å vente for henne, og du vet aldri hva som skjer)

Huff.... Vanskelige valg!! :-) Har jo egentlig mest lyst å si det til alle!!! :-)

Jeg er og bare 6, 2 på vei men mage stutter rett ut allerde jeg la på meg litt siste halv år men nå er det magen som stikker seg mest frem- spørs hvor lenge jeg kan skule dette. Skal på sommerfest med jobben til mannen min neste fredag og de kommer til og se det-for de har ikke sett meg siden julebordet og det er stor endring siden da...hhmm.. skal jeg bare si det da og la det stå til? skal i alle fall ha på meg noe løst tøy..hehe..

Gleder meg og si dette til folk....

• 1 måned senere...

Heisann, jeg er 11+5 og har også fått meg en god kul på magen, dette er mitt 5. barn jeg venter og synes att det har vist tidligere for hver gang, jordmor forklarte meg att det hadde med muskulaturen i magen å gjør, att den du ikke har kontroll over ble "slakkere" for hvert svangerskap, og derfor vistes det raskere, ikke att livmor og barn vokste fortere, men det lå lengre ute, så vi får kose oss med en mage som strutter lenge jenter ;o)

Annonse

Jeg merket dette svangerskapet fordi buksene ikke passet lenger, i uke 5!! Jeg har ikke gått opp i vekt, men må gå med gravidbukse fordi det er ubehagelig med stramme klær, og da synes jo magen også mye mer! Det virker som om alt har flyttet seg til magen! Får også store øyne når jeg sier hvor kort jeg er på vei... men men, godt å høre at flere har samme "problemet"!

Jeg pratet med ei venninne som rådet meg til å fortelle det tidlig når jeg var i tvil, og argumentet er at da har du forståelse rundt deg hvis ting ikke går som det skal og du blir sliten og lei deg. man vet j o ikke hvordan man reagerer hvis ting går galt! Og det er jo en naturlig prosess hvis det skulle gå feil før uke 12... men skjønner det er vanskelig. Lykke til, regner med at du har fortalt folk det når du leser dette innlegget! Vi har kanskje termin likt, jeg har midten av januar :)

Heihei

Jeg er 13+1 og synes jeg har litt mage når jeg går i mamma klær:)

Er jo mitt 3 barn og som dere sier så vises jo magen før!!

Var hos legen uke 12 og magemålene var helt på toppen av det grønne..så ligger 1-2 uker foran normalstreken på skjemaet!

Synes det er spennende..min sønn på 4,5 sa eg hadde fått stor mage og lurte fælt på om det var en baby inni der:)måtte bare le..da var jeg en 10 uker og holder det fremdeles hemelig for dem

Er for tidli synes jeg,blir for lang ventetid for dem!!

Har også hørt hjertet tidlig,når jeg var 11+6..legen mente det var tidlig,og at mange ikke hørte det før uke 14-16..

ha en flott søndag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...