Tbabe Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Har termin i begynnelsen av juni, og kommer jo derfor til å trille tung baby gjennom vinteren. I så måte har vi kommet frem til at 4-hjuling passer oss best... Noen som har erfaring med dette / evt. har modeller å anbefale ?? It`s a jungle out there...
meg & to små vampyrer Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Jeg liker ikke 4hjulinger, så ingen tips. Men har du sjekket barnevognguiden.no?
¤juliprinsesse¤ Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Emmaljunga, rett og slett fordi det er den beste vogna! De jeg kjenner som har hatt den har vært VELDIG fornøyd. Slitesterk, sikker og behagelig for barnet å ligge i. Vi har Emmaljunga Edge, men det er også den tyngste. De finnes i lettere modeller.
Vannmann35 Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Vi har kjøpt Simo kombivogn. Bestemte oss for denne etter lang tids leting og lesing av alle mulige tester... Fordelen med denne vognen er at den har 4 hjul med luft, den har god fjæring, romslig bag og virker veldig solid. Ulempen er at den nok er litt tyngre enn en del andre vogner og er nok ikke så lett å håndtere på buss og på café og slikt... Derimot er den perfekt å trille på grusveier med, noe som jeg kommer til å gjøre mye, samt veldig stødig i snø.
Juni1180 Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Jeg anbefaler Emmaljunga edge duo med sport understell! Den er helt fantastisk!! Ingenting å utsette på den i det hele tatt:) I sverige er den nesten 2000 kr rimeligere enn her hjemme;)
Mamma_til_isabella Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Jeg kan anbefale simo kombi:-) Kjempe flott vogn og meget god å trille....stor og fin bag:)
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 Hvis dere har kalde vintre med mye snø vil jeg absolutt annbefale Basson Grande, jeg kjøpte den til jenta mi, som nå er to og ett halvt, og skal bruke den til denne lille piken også, den har stooore hjul og gjør det enklere å komme fram gjennom snøen, Slik ser den ut: http://chani.dk/wordpress/wp-content/uploads/2008/08/basson.jpg
sirkeline77 Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 Vi skal ha en Tfk joggster med hardbag. Vi vurderte lenge frem og tilbake, nettopp fordi vi også får et barn som er avhengig av å ha en god og lun plass i vognen sin gjennom vinteren. Ut fra det hadde vi helt slått i fra oss å ha trehjuling , da vi trodde at bagen på disse vognene var veldig små. Stort sett så er de det, men på Tfk er den snarere tvert i mot!! Den er faktisk større enn emmaljungas duo edge som går for å være den største..... Vi tenkte også mye på dette med tre hjul kontra fire i forhold til stabilitet, men etter å ha snakket med flere fant vi ut at når det først er skikkelig drittføre med slaps ol så vil det være et lite mareritt å gå ute med vogn uansett. Dessuten ble det tungtveiende foe meg at vogna er lett, ettersom jeg sliter mye med betennelser i armene og nakken. En emmaljunga eller simo ville nok fort ha snevret inn bevegelses friheten min, for jeg tror de hadde blitt altfor tunge ut og inn av bil og hus. Valget av vogn er ikke lett, og til syvende og sist må man jo velge det som passer for en selv! Lykke til
bondeknøl Skrevet 3. juni 2009 #9 Skrevet 3. juni 2009 vi har en brio happy duo 2008 mod. fornøyd med den så langt! ville gått for brio eller emmaljunga!
Studine mevik Skrevet 3. juni 2009 #10 Skrevet 3. juni 2009 Har ingen erfaring med vogn siden dette er første. Vi har valgt emmaljunga mondial. den er tyngre enn flere andre vogner, men den har store hjul som er ypperlig på grusveiene her vi bor og på snø. den er også enkel å justere slik at jeg som ikke er så høy kan trille med armene i behagelig høyde. Søstera til sambo har valgt samme vogn til sin baby som kommer i august. de har to fra før og var veldig fornøyd med emmaljunga til de to eldste
Iselisom_Marie_Sondre Skrevet 3. juni 2009 #11 Skrevet 3. juni 2009 Jeg anbefaler Emmaljunga edge duo med sport understell! Den er helt fantastisk!! Ingenting å utsette på den i det hele tatt:) siterer denne jeg.. elsker den vogna:) har den til frøkna. og hun er nå 17mnd. har ikke byttet den ut. nå som det kommer en til så bruker vi emmaljunga søskenvogn. også når jeg er alene med en av dem blir det emmaljunga egde jeg kommer til og bruke. elsker den.. på vinterføre er den super:) frøkna ble født i des og bruke den masse ute da. i nord. og den er kjempe bra:)
Bergene Skrevet 3. juni 2009 #12 Skrevet 3. juni 2009 Helt klart brio happy med teleksop light understell! Og jeg har prøvd de fleste...
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 3. juni 2009 #13 Skrevet 3. juni 2009 Vi har emmaljunga duo edge og er veldig fornøyd med den. Den er stor og romslig (hadde vinterbaby sist), og babyen ligger stødig. Ift simo så er den nok stivere, noe jeg liker. Synes simo fort virker litt "rikkelaktig". Har en trehjuling også, og den er ikke like bra. Bruker emmaljungaen når jeg går tur og når jeg er i NordNorge. Det er også den beste vognen på vinterføre. Trehjulingen blir parkert om vinteren eller brukes til handleturer (kjøpesenter). Blir å bruke emmaljungaen denne gang også.
Tbabe Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #14 Skrevet 3. juni 2009 Må bare korrigere meg selv - ser jeg skrev at jeg har termin i beg. av juni (ønsketenkning..) - det er ikke før 2 august.. ; ) Tusen takk for masse gode tips jenter - har sett litt på Emmaljunga City Cross, og Brio GO - to lette vogner (4 hjul) men de er temmelig dyre ... og Brioen syntes jeg så litt "billig " og som om den var laget av "papir" - syndes den så litt utrygg ut - kan man si.. Noen som kjenner en av de nevnte ?
Tbabe Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #15 Skrevet 3. juni 2009 ... og vi bor i Oslo - men det er jo ingen garanti for lite snø... ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå