jordbærsjokolade Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Hun er allergisk mot peanøtter og vi er blitt anbefalt å holde oss unna alle nøtter...men kokosnøtten er jo ikke en nøtt...eller? Har du hørt om kokosnøtt allergi før foresten?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Har ingen aning om kokosnøtter men Kiwi er i nøtte familien faktisk!!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Fant detta på kvasir En kokosnøtt er en nøtt som er frukten på en kokospalme (Cocos nucifera). Frukten er en stenfrukt og kan veie opp til tre kg. Skallet på nøtten, som er meget hardt, er omgitt av et løsere fiberlag. Fruktkjøttet er hvitt, og innerst er en nærmest farveløs væske, som kan drikkes. Tørket fruktkjøttt kalles kopra og er en viktig vare i framstillingen av margarin og såpe. Tørket og revet fruktkjøtt kalles for kokosmasse
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Min er allergisk mot peanøtter og peanøtter er heller ikke nøtter, men belgfrukt. Her spises det både mandler og hasselnøtter, kokosnøtt har han ikke spist. Men tror ikke det er noe som det kan være kryssallergi på:-)
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Mamma tåler ikke nøtter, og kan heller ikke spise kokos... MEN, det kan godt være fordi den vel har en kjerne, som veldig mye annen frukt, og hun tåler heller ikke frukt og grønt med sten/kjerne/frø....
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Min svigermor sier at sønnen hennes (nøtte-allergiker) ikke tåler kokosnøtt-melk osv i maten..Om dette egentlig er korrekt, vites ikke;)
"Frostpinnen" Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 De fleste med nøtte allergi tåler kokosnøtt og mandler men er man så allergisk at det gir store ubehag / farlig er det sikkert lurt å bli testet først :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå