Gjest Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Det ser ikke ut som den første overskriften min fenger, så jeg prøver med denne :-) Gikk og ruslet på en kirkegård mens jeg ventet på noen i går, og skrev ned litt spesielle navn jeg fant på gravsteiene. Her er kvinnenavnene jeg noterte meg: Annlaug Elianna Leonarda Berntina Salma Agny Gjertine Det eneste litt uvanlige mannsnavnet jeg fant var: Leonard Hva syns dere om navnene?
prebs Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Gjertine og Annlaug synes jeg er kule; resten ble aalt for speisa for meg. ( Gjertine er jo ganske speisa, da, men det er stilig!)
Hvitkløver2020 Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Jeg liker ingen av dem!! Men noen som ligner litt som er fine er: -Bertine -Selma -Agnethe -Leana
Gjest Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Har en i nærmeste omgangskrets ved navn Gjertine, så for meg er ikke det så spesielt. Ellers er Salma og Leonarda litt småtøffe.
M ♥ ♂-2010 Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Oi! Mye spesielt. Liker egentlig ingen, men synes Gjertine, Berntina og Elianna var litt morsomme.
Gjest Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 Elianna er søtt. Leonard er ikke så verst, bedre enn Leonarda ihvertfall.
Gjest Siklerotte Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 Forferdelig alle sammen, igrunn. Har nettopp fått en lillesøster, og hun har fått et omtrent identisk navn til et av de over her (bare en bokstav som skiller) og jeg ble jo nesten fra meg da jeg hørte det. Så nei, unner ingen å hete noe av det der gitt.
Kongeørna Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 Hvis du er ute etter spesielle navn... Hvis du har lest "markens grøde" av Hamsun, så heter jo den ene datteren der Leopoldine.... Artig med sånne gamle navn, da. Typisk for den tiden at de tok et mannsnavn og laget kvinnelig endelse på det. Den samme boken omtaler tjenestepiken Jensine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå