Gå til innhold

Hadde jeg bare visst............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg ble gravid fikk jeg menstermin 15.juni, som jeg selv er veldig enig i. Da jeg var på ultralyd fikk jeg termin 25. juni, som jeg ikke er helt enig i. I dag var jeg hos lege og tok ultralyd for å sjekke leie, legen mener at jeg har riktig termin i forhold til størrelsen på babyen. Det er bare 10 dager forskjell på terminene, men det er mange dager hvis man tenker 14 dager over første termin og 14 dager over andre termin........... Bekymrer meg veldig for dette, håper at babyn bare kan komme snart så jeg slipper å uroe meg så mye...... Andre med samme erfaring?? Lurer bare på hvem jeg skal stole mest på jeg......selv om jeg egentlig vet at jeg har rett!!!:o)

Lykke til damer!!:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom legen din mener du har rett, så bør jo han lage et skriv til sykehuset om det. De bør jo gå ut fra terminen din da..?

Skrevet

Jeg har det litt på samme måte. Jeg har menstermin 7.juni og ul termin 18.juni. Fastlegen min har ultralyd og da han målte hodet forrige uke ble den terminen 11.juni. Jeg mener også at min termin stemmer. Det som bare er litt rart er at jeg var helt på klokka når det gjaldt mensen. Så da jeg testet 27.sept. var den negativ. Likevel kom ikke mensen og 1 uke senere var testen positiv... Mulig det er derfor min ul termin er så sen i forhold til min termin. Kan bare ikke skjønne at den stemmer...

I værste fall setter de meg ikke igang før 2.juli og det er nesten 1 mnd etter min termin....

Huff.. Jeg er klar nå jeg så den kan bare komme :)

Skrevet

Kan ikke si at jeg har samme problemet, men jeg trodde at ul-termin var den sikreste. Selv har jeg mens-termin 10juni, og ul-termin er 9.juni.

Det roer sikkert ikke bekymringene, men jeg ville stolt på ul-termin. Selv om man vanligvis er helt etter kl på mensen så kan den plutselig gå ut av kurs, og hvis det har skjedd så vil mens-termin og ul-termin være ganske forskjellig

Skrevet

Hei! :-)

STOL PÅ DEG SELV!!!!!

Nesten likt som meg i forrige svangerskap!

Visste nøyaktig når jeg hadde sex og El ,og når jeg testet positivt på det lokale legekontoret!

Likevel ble jeg satt tilbake nesten 2 uker på 18 ukers UL!

Jeg prøvde å si at den terminen var feil, fordi da hadde jeg jo alt fått positiv gravididtetstest på legekontoret den dagen jeg da skulle ha blitt befruktet ifølge UL legen, noe som jo står i journalen hos legen, men likevel ble jeg ikke trodd av UL legen!!!

Men jeg fødte dagen før min egen termin, så det ble jo ikke noen problem heldigvis, men i verste fall kunne jeg jo ha gått over terminen med opptil 4 uker.... Skremmende!

Skrevet

Lillemevik: Jeg er likevel skeptisk til at UL alltid er riktig.. Vi ser gang på gang at ulike leger tar ulike mål..

Feks var jeg innom føden for to dager siden. MADmålet til babyen min ble da målt til 111 mm.I dag var jeg til kontroll hos gyn. Da var det 106..

Da jeg skulle ha min første visste jeg nøyaktig når han ble unnfaget.. Selvfølgelig kan det ha skjedd 2 dager etter, siden eggløsningen kan være litt ujevn. Men faren til barnet var ikke hjemme den perioden UL fortalte jeg hadde blitt gravid.. Skilte på 10 dager - så ifølge min termin kom han 13 dager på overtid.. Og han hadde lite fostervann og fikk infeksjon etter fødselen..

Skrevet

Det høres jo litt skummelt ut når terminen er så forskjellig når man er så sikker selv. Det er noen leger som må være litt sløve når de sjekker målene på ul.

Håper det ordner seg.

Skrevet

Hei..

Min menstermin er 21.aug og UL er 27.aug,ikke mange dagene,men jeg tror heller menstermin stemmer best...

Tror også det kan være mer midt i aug. så jeg stoler vel egentlig mest på meg,men vi får se,nå er det jo ikke store forskjellen på de 2 datoene,men jeg har en indre røst som,sier at menstermin stemmer best,min forrige kom på menstermindatoen og tror denne kan komme omtrent på samme!!

Jeg stoler vel på meg selv,som du skjønner!!!

Skrevet

Jeg har 7 dager forskjell på min menstermin og ULtermin, ultralyden mener jeg har 7 dager lengre enn det jeg selv mener.

Symfysemålet har ligget perfekt til menstermin hele svangerskapet, og legen jeg går til (går ikke til jordmor) mener at jeg antagelig kommer til å føde før terminen, hodet har vært festet en stund, og jeg er 37 uker på vei i følge min mens-termin. jeg fikk ny time til kontroll hos fastlegen om fjorten dager, og da sa hun "du får ny time om fjorten dager, hvis du ikke har født til da altså." Så hun virker også som hun stoler mest på mens-terminen. Har tenkt på akkurat det samme som deg, det vekker bekymringer i fall man skulle gå over tiden.

forige fødsel fødte jeg før tiden. Men det vil jo vise seg å se hva som skjer denne gangen.

Hvis hun ikke er kommet til terminen så blir jeg til å kreve ny ultralydundersøkelse. Så får se hva som skjer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...