mamma91 Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Jeg blir alene mamma og får derfor overgangstønad. Må jeg skatte av de pengene?
gull*i*magen Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Hei!! Du må skatte av overgangsstønaden. Jeg har selv vært alenemamma, jeg skattet veldig lite og det jeg skattet fikk jeg igjen til neste skatte oppgjør!)
vivi79 Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 du kan også søke om stønad til barnetilsyn, for å få dekket noe av utgiftene til evt barnehage når den tid kommer. og ikke glem å søke om bostøtte! Og bidrag, evt bidragsforskudd til pappen får ting igang. Utvidet barnetrygd får du også, men husker ikke om du må søke om dette. Og du får småbarnstillegg hvis du får full overgangsstønad:) Har vært i din situasjon i 3 år, men har nå funnet meg en ny mann og venter nr 2:) Så det er fullt mulig å finne lykken igjen:) Jeg var alene hele svangerskapet og frem til lillejenta var 3år. Det er tungt til tider, men tenk på at du slipper å ta hensyn til noen andre enn deg og barnet ditt:) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå