Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Mamma gjorde det.. Men det gav meg liksom ingenting da hun viste den frem til meg igjen for ikke lenge siden. Den var bare ekkel, brun og gammal. Jeg kastet min datters navlestump i do. Er det vanlig å ta vare på den som minne? Synes det er litt bissart. Var vel mer vanlig før..? Noen her som gjør/ skal gjøre det? Why??
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Hæææ er det noen som gjør det? Den stinker jo drit! Var sjeleglad da den falt av så vi kunne skylle den ned i dass...
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Hehe, hun puttet den i alle fall ikke inn i en juletre-kule. Så en på tv som gjorde det og ga den til datteren.
hit og dit Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Nei den rauk i do gitt. Eg har heller ikkje høyrt noko om min.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Er det virkelig noen som tar vare på den?? Æsj, nei, den kaster vi.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har heller aldri hørt noen som har gjort det, og jeg kommer aldri heller til å gjøre det. Er jo bare ekkelt... noen "minner" eller "suvernirer" trenger man rett og slett ikke. Totalt unødvendig mener jeg. Er det ikke nok å ha babybilder og noen søte små fotavtrykk da??
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 Før festet de en liten metallklype på navelen, så det var nok "lettere" å anse det som minner fra fødselen. Nå er det bare en klump dødt kjøtt.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 Navlestumpen hadde jeg aldri tatt vare på, skikkelig ekkelt! Men vi har derimot tatt vare på den første hårlokken, fra første gangen vi klippet håret til snuppa. Det synes jeg er litt søtt.
dama Skrevet 3. juni 2009 #9 Skrevet 3. juni 2009 jeg har faktisk tatt vare på navlestumpene til alle tre kidsa mine! ) og moren min tok vare på min... for meg så er den et symbol på at barna mine en gang i tiden virkeli8g var en del av meg... jeg har den ikke fremme selvfølgelig.. jeg oppbevarer den sammen med kidsas første smukk og id båndet fra sykehuset..
AO3 Skrevet 3. juni 2009 #10 Skrevet 3. juni 2009 Enig med deg der, gitt! Jeg så ikke engang navlestumpen til sønnen min, jeg... den falt av innen jeg var i form til å være med på bleieskift (dag 2). Skulle gjerne sett den, men kunne ikke falle meg inn å spare på den!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #11 Skrevet 3. juni 2009 Da er jeg ekkel.. Jeg har ikke klart å kasta den men bare for min del, skal aldri pakke den inn å gi den til gutten min eller noe -bare et minne for min del om den gangen vi to var en..
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #12 Skrevet 3. juni 2009 jeg brakk meg så da den løsnet at jeg nesten ikke husker hvor den havnet, men det var nok i do,ja... Nekrose, det er det det er..dødt vev..Æsj være og føy...Ungen min har en nydelig navle som symbol på at hun hang fast i meg der inne.. Det holder i massevis;-)
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #13 Skrevet 3. juni 2009 Ja, enig.. dattera mi er "tatoovert" for livet, midt på magen, til minne om at der har navlestrengen vært festet.. Akkurat som min egen mage, ser noenganger på navelen og kommer på hvorfor den er der. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå