Trilletrill Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Med fare for å virke altfor nerdete, er det noen som spiller dette eller har en mann/sambo som gjør det? Jeg er gift med en dataingeniør som elsker å sitte foran dataen 24/7. Han spiller ganske mye, jeg spiller litt men merker at det går i perioder. Enkelte ganger blir jeg svært irritert over han og kompisene som sitter der og spiller leeeenge, mens jeg har lyst til å finne på noen annet som å se på tv eller gå en tur. Er det sånn at dere finner på MYE med mennen deres eller går det i bølger?
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 hei..er vel heller jeg som har dilla på world of warcraft her så er nok en nerde mamma..men min sisste payment gikk ut 1 juni..og har lovet både meg og sambo å slutte med spillet for godt nå..siden det er 9 dager igjen til termin ...buhuu...kommer til å savne det av og til ja men:P hehe husker jeg hadde en eks som satt hele tia og spillte..ble såå lei meg men han slutta allsri, så da begynnte jeg og:P er nok der jeg har det fra tenker jeg..blir fort hekta og da sjø..huff:P:P
Ooops I did it AGAIN Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 eh.. nå følte jeg meg plutselig eldgammel her;) Hadde akkurat en krangel med sønnen min på 11. Han synes jeg er håpløs som ikke klar han spille det spillet. Vet det er 12 års grense, men når jeg hører at voksne sitter i timevis med det så er jeg enda mer sikker i min sak! Han skal IKKE spille det spillet!
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 nei.. ikke lurt at han gjør det og blir hekta.. i USA har de tilogmed egne rehabiliteringsplasser for bare akkurat dette spillet...mange som blir avhengig
Duggfrøken Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har vært hekta på det spillet. Det er kjempe skummelt. Føler at jeg kastet bort tre år av livet mitt på det. Når jeg ble gravid ble jeg svimmel og uvel av å spille, så jeg sluttet etterhvert, og det var rart i begynnelsen, men etterhvert så merket jeg at jeg hadde fått tilbake livet mitt. Det er helt sykt hvor mye tid det spillet tar. Uendelig, blir aldri ferdig, skal bare skal bare... Det er nok det mannen din driver med også, skal bare... Jeg kaller det World of WorldCRACK. Det spillet er ikke bra for noen i et forhold, eller med familie. Jeg trodde aldri jeg ville bli hekta, men det ble jeg. Nå savner jeg det ikke og har vært totalt "rusfri" i 6mnd haha... Om sønnen din spiller, få han til å slutte! Nekt han om du må, det er kjempe skummelt. Mannen min er fornøyd nå når jeg sluttet, jeg forstår ikke at han holdt ut med meg. Fortell mammen din at dere trenger tid sammen, det er tross alt det virkelige liv som er viktig. Jeg er så glad for at jeg har funnet livet mitt igjen!
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 ja jeg hadde ikke tid eller krefter til å gjøre vanlig husarbeid en gang...ble mye deppa og sånn..er nesten helt sikker på at det er spillet.... etter jeg slutta kom automatikken i husarbeid mer og mer etterhvert, uten å bli sliten av det og godt var det..! noen ganger savner jeg musikken jeg hører fra verdenene i dette spillet og kunne tenkt meg å spille..men det er ikke verdt det...
xarxa Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 World of Warcraft får ufortjent mye pepper her synes jeg. At folk ikke har lært seg å ha selvdisiplin er faktisk ikke Blizzard sin skyld. Når det er sagt har jo flere forskningsrapporter fastslått at det som skaper avhengighetsproblemene er det sosiale i spillet, ikke spillet i seg selv og da har man kanskje et mer generelt problem. Jeg vil faktisk påstå at WoW reddet min utdannelse. Noen bedre stressmedisin for meg finnes ikke. Akkurat når det gjelder aldersgrense syns jeg kanskje WoW burde ha 18 års grense. Ikke fordi det er avhengighetsdannende, men fordi det er liten kontroll over hvordan folk behandler hverandre. Det er litt for enkelt å 'utnytte' de som er litt yngre mtp gull, osv. Men å nekte barn å spille dataspill på grunnlag av at det er avhengighetsdannende tror jeg er direkte ulurt. Det er ekstremt viktig å lære seg å begrense dette selv, i en ung alder. Hvis du forbyr sønnen din alle slike spill kan det gå helt over styr den dagen han er gammel nok til å bestemme selv. Man er faktisk mer interaktiv en kveld foran PC'en enn man er en kveld foran en TV. Det ene er bare mer allment akseptert enn det andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå