Gå til innhold

Har DU lest en god bok i det siste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv holder jeg på med Den glemte hagen av Kate Morton som jeg liker veldig godt... men jeg er snart ferdig. Så hvis Liten finner ut at han skal drøye ankomsten sin noe hadde det vært fint med noen boktips som vil gjøre ventetiden kortere :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leser den siste til Stieg Larsson nå.

Synes de bøkene er veldig bra. Mye som skjer og vanskelig å legge fra seg.

Skrevet

Jeg leser Tusen strålende soler av Khaled Hosseini.. Fantastisk bok!! :))

Skrevet

Helt enig med deg venter et lite nurk. Tusen strålende soler er fantastisk! Mye bedre enn Drageløperen.

Skrevet

Vel, jeg leser Åsne Seierstads "Hundre og én dag". Er jo noen år siden den kom ut, så jeg er litt sent ute - men den er veldig spennende og interessant uansett da - anbefales!

Skrevet

Lett underholdning: Twilight av Stephenie Meyer...

og så holder jeg på med Øya av Victoria Hislop nå...den er kjempefin!!

Skrevet

Krim for jenter er alt av Camilla Läckberg og Liza Marklund. Det sluker jeg rått :-)

Skrevet

Lest både Tusen strålende soler og Drageløperen, likte begge to veldig godt på hver sin måte.

Nå skal jeg igang med de 2 siste til Liza Marklund.

Skrevet

Leste akkurat "Drømmehjerte" og den var nydelig! Holder nå på med en bok som heter "The Return" (av samme dama som skrev "Øya", hvis noen har lest den?) og den er i hvert fall super så langt :)

Skrevet

Akkurat nå går det på alle mulige kiosk-serier.. hehe

Solgård, Polarnetter og Thea.. Mest fordi de går fort å lese..

Forsøkte meg på Stieg Larssons bøker. Men jeg klarte ikke lese dem. Sett filmen av den første i stedet og hørt nr 2 og delvis nr 3 på lydbok.. Skjønner ikke helt hva som er så fantastisk... Rett og slett kjedelig å lese så mye detaljer om kjedelige ting. Skal eller se filmene;)

Skrevet

Jeg kan, som hun over her, også anbefale krimbøkene til Camilla Läckberg, skikkelig bra skrevet og spennende :) Holder på med "isfolket" nå da..(mamma som prakket det på meg) er faktisk veldig god og koselig lesning, skjer noe hele tiden også går det veldig fort å lese ut en bok...bra det er maaaange bøker i serien da;)

Skrevet

jeg liker veldig godt anna gavalda: "saman er ein mindre aleine" (skal begynne på "lykka er ein sjeldan fugl" nå - gleder meg!). andre gode bøker jeg har lest i det siste: "the secret life of bees" av sue monk kidd, av litt lettere underholdning sluker jeg alt av janet evanovich (le-høyt morsomme krimbøker), carl hiaasen skriver også morsomme, lettleste bøker. :)

men min all-time favorite er nok "kvinnen som kledde seg naken for sin elskede" av jan wiese - fantastisk bok!

Skrevet

Hei

Kan anbelfale bøkene til Jo Nesbø som handler om Politimannen Harry Hole,dem er knall bra synes jeg.. Og verdt å lese,han er så bra på å beskrive alt i dem så man føler nesten man er der!! Kan liksom "se" alt.. :o) Nå har jeg lest dem så nå leser jeg Hodejegerene av han,har ikke kommet så langt i den..

Skrevet

Jeg har kjøpt "Lykka er ein sjeldan fugl" og gleder meg til å begynne. Hennes "Saman er ein mindre aleine" var jo så rar og vakker!

Enig i at "Øya" av Hislop er bra. Lettlest og veldig interessant tema. Så jeg er spent på hvordan den nye er!

Min favoritt gjennom tidene er forresten "Den vidunderlige kjærlighetens historie" av Carl Johan Wallgren. Leste den for 3-4 år siden og jeg tenker stadig på den;)

Skrevet

Helt enig!! Anbefales virkelig!

Jeg holder nå på å lese "Fuglemannen" av Mo Hayder. Spennende den og.

Skrevet

Jeg leser alltid en bok... Nå er det Engler og demoner. Den er veldig bra!! Spennende fra første linje... hvis du liker sånne type bøker da..

Jeg kan også anbefale Liza Marklund, Jo Nesbø og Stieg Larsson.. Veldig glad i Krim jeg..

Skrevet

The pillars of creation av Ken Follett! (husker ikke hva den heter på norsk). Lang bok, men klarte ikke legge den fra meg!

Ut å stjæle hester

Mannen som elsket Yngve

Skrevet

Veldig mange bra tips her! Stieg Larsson er så fantastisk at jeg nesten skulle ønske jeg ikke hadde lest han enda.. :)

Man må bare "holde ut" de første 150 sidene av den første boken. Vanvittig spennende!

Ellers støtter jeg Øya som var en veldig fin og lettlest bok, Saman er ein mindre aleine var en av mine favoritter i fjor. Glemte fort at den var på nynorsk. Camilla Läckberg er også kjempebra!

Av ikke-nevnte bøker har jeg nettopp lest "Saras nøkkel" av Tatiana de Rosnay. Fin, trist og lettlest.

For de som leter etter en ny krimforfatter har jeg oppdaget Ann Cleves (tror ikke hun er så kjent her enda). Har lest "Svart som ravnen" og "Hvite netter". Veldig bra!

Ble litt langt dette... glad i bøker :)

Skrevet

Leser Den rettferdige av Helene Uri nå. Syns den er utrolig bra!! Veldig ekte og tankevekkende bok. Bør leses:)

Skrevet

Bra tråd! Skal lese den siste til Helene Uri etter jeg er ferdig med Øya :)

Skrevet

Mengele Zoo -Gert Nygårdshaug

Litt blod og gørr, men spennende!

Skrevet

Her fikk jeg mange gode tips på bøker, er nettopp blitt sykemeldt 100% og kjeder meg litt hjemme.

Som flere andre her har jeg virkelig sansen for Saman er ein mindre aleine av Anna Gavalda og Øya av Victoria Hislop. Jeg har også nettopp lest en som heter Gutten i den stripete pysjamasen, den var veldig bra, og svært lettlest, gjort unna på en ettermiddag.Husker ikke forfatteren i øyeblikket, lånte boka av en kollega.

Har også nettopp lest Lykka er ein sjeldan fugl av Anna Gavalda, til dere som likte Saman er ein mindre aleine, denne var helt annerledes. Og ikke gi opp i starten, den er litt vanskeligere å komme inn i enn Saman...

Holder selv på med Hamsun nå, han er min absolutte favoritt av norske forfattere. Litt tungt språk, men en kommer fort inn i det. Holder på med siste boka i August triologien. Det tar litt lenger tid og er ikke akkurat lett underholdning, men Hamsun er Hamsun. Etter Hamsun skal jeg lese Hjemkomsten av Victoria Hislop, håper den er like fin som Øya.

Jeg har også lest noen bøker av en norsk forfatter som heter Johan Harstad, jeg hadde veldig sansen for Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet. Sær og litt rar bok, men den fanget meg. Han har også en som heter Hässelby, den er om Albert Åberg som voksen, og det kommer til å bli snodig å lese Albert Åberg for min lille etter den boka, men jeg hadde sansen. Litt sært ja, men kult.

Ellers vil jeg anbefale Boktyven Markus Zusak av og Historien om Pi av Yann Martell.

Ble litt langt innlegg, kunne tatt med mye mer, men en del krim jeg liker er allerede nevnt ved flere anledninger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...