Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Er det slik nå at ALLE søkere til en stilling har rett til å bli innkalt til intervju? Jeg spør fordi jeg har blitt innkalt til jobbintervju på en stilling jeg søkte på i skolen, og rektor som ringte sa at de har mer enn 100 søkere. Dumme meg spurte ikke om alle 100 blir innkalt til intervju. Men, er det slik, at alle blir innkalt til intervju? Blir ikke none "silt" ut ufra søknad og utdanningsbakgrunn slik at de ikke engang blir invitert til intervju?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 nei nei er du gal!! det siles ut de som arbeidsgiver synes er gode kanditater. Som regel er det vel 4.6 som kommer på intervju, eller det kommer kanskje helt ann på hvor en søker... noen steder har en også 2.gangs intervju.. og da er det kanskje flere som har vært på 1.gangs intervju.. men aldri opp mot 100 stk!
blond Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Nei, ikke alle som søker blir innkalt til intervju. Til noen stillinger er det flere hundre søkere, klart ikke alle blir intervjuet. Man må i første omgang være kvalifisert for å bli innkalt til intervju. Lykke til med intervjuet!!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Tusen takk for svar begge to. Er litt usikker når det gjelder dette:-) Altså, er det ALDRI slik at så mange som 100 søkere kommer til intervju, garantert? Lurer på hvordan jeg skal tolke dette, jeg sendte inn søknaden i går, og jeg fikk en telefon med spørsmål om jeg ville komme til intervju allerede før 12 i dag. Betyr dette at de bare kaller inn til intervju fortløpende, eller at jeg har en ganske god sjanse om jeg gjør et bra intervju med dem?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Tusen takk for svar begge to. Er litt usikker når det gjelder dette:-) Altså, er det ALDRI slik at så mange som 100 søkere kommer til intervju, garantert? Lurer på hvordan jeg skal tolke dette, jeg sendte inn søknaden i går, og jeg fikk en telefon med spørsmål om jeg ville komme til intervju allerede før 12 i dag. Betyr dette at de bare kaller inn til intervju fortløpende, eller at jeg har en ganske god sjanse om jeg gjør et bra intervju med dem? PS: Glemte å si at det er fem stillinger som er utlyst ved denne skolen. Så da kanskje de faktisk skal intervjue opp mot 100 stk????
Yada Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Hvis de har veldig god tid, og lite annet å gjøre intervjuer de vel 100 stk.... Kan aldri tenke meg at noen innkaller 100 stk selv om det er 5 stillinger. Antageligvis har du noe på din søknad og CV som de er ute etter, de tror du kan være en kandidat til jobben. De kaller deg inn til intervju for å se om de kan bruke deg. Er mangs som søker jobber de ikke er kvalifisert for. De lukes ut. Kanskje man luker ut noen med for lite erfaring. osv osv.... Man kan ikke bruke tid på å intervjue så mange. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 Det HENDER alle søkere blir innkalt til intervju. Men neppe med 100 søkere. Da kan du regne med at søknaden er silt i tre bunker, "mest aktuelle"; "kan være aktuelle" og "helt sikkert uaktuelle" (sannsynligvis med "kan være"-bunken som klart størst. Og DU er i "mest aktuelle"-bunken.... Nå er første del av jobben gjort. Nå skal du vise at du er MER aktuell enn noen annen. Og da teller utdannelse og erfaring minst. Der stiller jo sannsynligvis alle (temmelig) likt! Lykke til!
Rapunzella Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 Jeg ville definitivt tolket det positivt at de tok kontakt så raskt, og vil ha deg inn allerede i dag. Kan ikke på noen måte tenke meg at de gidder det for alle 100, og har aldri hørt om noen arbeidsgiver som har kalt inn i nærheten av så mange. Vil tro du har gjort godt inntrykk gjennom søknad og CV :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå