Gå til innhold

8 dager til termin og dårlig samvittighet over husarbeid... flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med musikk på øret, beina på bordet og pcen i fanget.

Og dårlig samvittighet....

Har hatt permisjon i 2 uker nå, men dette er den første dagen jeg ikke har stått opp med lillemor og enten levert henne i bhg eller vært hjemme med henne pga sykdom..

Endelig en "meg-dag", også skal jeg plages med dårlig samvittighet oppå det hele...:(

Har en oppv.maskin jeg må tømme, klesvask, vaske stuegulvet og badet.

Til mitt eget forsvar vasket jeg kjøleskapet og kjøkkenet, pluss trappa i går. Og laget middag..

Nå er kl 12.30, skal hente lillemor i bhg ca 15 og det frister lite å gjøre noe av dette før den tid.. vil bare ligge/sitte i sofaen i dag jeg...

Blææ.. måtte bare lufte litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min egendel så kjenner jeg meg veldig igjen i det du skriver..

Jg har klesvask, kjøkken,stue,soveromgulv som jg egentlig må få vasket..jeg har 4 dager til termin, men orkr ikke mye....

Jeg tror man må ta litt hensyn til seg selv jeg..så får man heller ta husarbeid når man virkelig orker....Det har ingen skade av å stå litt ureint vttu!:)

Vi skal tross alt igjennom en GANSKE så stor skjau snaaart:) så da må jo kroppen være utvilt..ikke utslitt av husarbeid:)

lykke til=)

Skrevet

:)

hehe, takk. Skal gjennom en skikkelig stor sjau snart ja.

skal ta oppv.maskinen og sette på tørketrommelen, så legger jeg beian på bordet igjen:)

Tenker at jeg rekker all vasken NÅ, så kan jeg slappe av i morgen eller fredag.. Men man vet jo aldri om jeg føder i morgen eller fredag heller da :P

Blææ... har en veldig snill mann som er så flink til husarbeid, så jeg tenker at jeg ikke kan være noe dårligere.. men han forstår jo selvfølgelig at jeg ikke kan ligge på alle 4 å slure gulvet da.

Får se - ender vel med at jeg tar det meste i morgen når jeg har fått slappet ordentlig av i dag.:)

Skrevet

Drit i husarbeidet, det er helt uviktig i den store sammenhengen!!

Skrevet

synes absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet for husarbeidet du ikke orker/gidder å gjøre i dag! Du bør samle krefter til det som kommer, og bare se på det som en bonus hvis du har tiltakslyst nok til å få gjort noe hjemme!

Skrevet

Jeg veit jo egentlig det..

Hadde nok svart det samme til andre om de hadde spurt meg også om husarbeidet.

Men jeg har vært i fin form hele svangerskapet, jobbet fullt helt ut til perm.start, og jeg har ikke noen store plager.

Kjenner bare mer nedpress i bekkenet og litt stølhet, og selvsagt litt mer sliten. Ellers er jeg fin.

Men skal ikke vaske i dag. Hehe...

Har tømt oppv.maskinen, brettet en kurv med klær og satt på tørketrommelen.

Skal hente snuppi i bhg etterpå og lage middag, så da får det holde for i dag:)

Klarer ikke BARE sitte musestille i 6-7 timer...

Skrevet

Jeg var veldig heldig i dag. Mamma og bestemor kom på besøk, og det jeg ikke visste, var at de hadde planlagt å vaske og tørke støv her =)

Jeg fikk streng beskjed om å sette meg med beina høyt, så vasket de. Det var utrolig deilig =) Spesielt fordi jeg som regel er alene om å vaske her i huset (samboer er treg på det punktet) og vi har 2 enormt store hunder som det heller ikke blir så rent etter.. Takk for snill familie =)

Skrevet

Du er virkelig heldig, lykkeligV! :)

Så snill familie du har!

Skrevet

Hm.. set jo det er ting jeg skulle gjort.. Men jeg støvsugde hele huset i går og vasket endel klær.. Og da måtte jeg legge meg ned etterpå.. Helt gåen i rygg og bekken..

Men jeg har også snill mamma, for hun har sagt hun skal komme og hjelpe meg med husvask.. Men jeg får meg liksom ikke til å spørre;)

hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...