Gå til innhold

Symfyseløsning etter fødsel

Anbefalte innlegg

Sist gang jeg gikk gravid hadde jeg mest låsninger og smerter bak i bekkenet. Dette ble egentlig ganske mye bedre en drøy måned for fødsel, og ble så og si bra etter fødsel.

Denne gangen sliter jeg i tillegg med symfyseløsning, dvs store smerter i symfysen. Er nå i uke 37, og synes smertene bak har gitt seg, men symfysesmertene nesten er verre... Er derfor redd jeg kommer til å slite med dette også etter fødsel...

Noen som har erfaringer med symfysesmerter som har blitt bedre eller verre (eller ikke bra) etter fødsel?

Fortsetter under...

Hadde kun symfyseløsning i forrige svangerskap, smertene forsvant raskt etter fødsel. Leste et sted at symfysesmerter er det som forsvinner raskest. Men vet ikke hvordan det er med smerter i alle bekkenledd. Er gravid med nr 2 og vært mye verre denne gangen. Slitt med låsninger og smerter i begge IS-ledd + symfysesmerter..Gått med krykker siden uke 22... Jeg har også blitt noe bedre bak de siste ukene, mens symfysesmertene er verre, er i uke 36 nå ..

Jeg har også gått med krykker lenge, og vært sykmeldt i størstedelen av svangerskapet (ikke 100 % hele tiden da).

Vi får håpe det er som de sier da, at symfysesmertene forsvinner. Ikke så lenge igjen for noen av oss nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...