Gå til innhold

MIN, MIN, MIN!!!!!!!!!! Blir gal... Andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun blir 2 i sommer og har i noen måneder holdt å med dette MIN, MIN-styret. Min bamse, min kopp, min spade, min banan, min mamma, min pappa, min bestemor... Og hun sier MIN høyt og strengt og ser sint ut. Ikke veldig sjarmerende!

Joda, jeg vet at det er normalt og sikkert sunt osv - men slitsomt! Og hvordan skal man reagere? Vi sier jada, den er din, men du må dele. De som er på besøk må få låne. Da låner hun som regel bort etter en stund og får mye skryt, men så går det 10 sekunder til hun finner en ny ting som er MIN...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. Høres akkurat ut som min datter som blir to om en måned. Begynte for et par uker siden og stort sett alt i hennes nærhet er MIN!

Ja, det er heeelt normalt sier alle som har greie på det, så jeg tar det med ro. De snakker mye om det i barnehagen da det er tre to åringer som er veldig opptatt av dette om dagen. Nei, dette er barnehagen sitt etc. Vi gjør det samme hjemme - med ting som er alle sammen sine. Vår bil, vår mat etc. Prøver å ikke gjøre et stort nummer ut av det, men sier det i en rolig, nøytral stemme. Også er det selvfølgelig fokus på å dele og låne.

Skrevet

samme "problemet" her :)

Jeg sier at ja, det er helt riktig at det er din. Men det går ann å være snill å dele lekene dine. Visst det er noe som ikke er hans, så sier jeg bare: nei, det er ikke din, det er mamma/pappa/Theo (hunden) sin :) evt hvem andre det tilhører.

Skrevet

Hahaha ja sånn er det her også, hun er 18mnd og denne tuttå vet ka hu vil:):) Ser hun skjønner veldig godt meningen med det ordet, for hun tar sin ting og ser deg rett i øyene mens hun sier min!! Er det egentlig ikke hennes, tar hu den og flirer mens hun sier min, min , reiser vi oss så springer hun og ler som ett råde egg...:):) Uff vanskelig å holde seg alvorlig alltid...:):)

Skrevet

Må le :D gutten min som bblir 2 om 2 mnder holder også på sånn, Han og kusinen! Han kan si at stolen e MIN så tar hun den andre og da er den solen også MIN! jeg blir også helt gal. Han kan absolutt ikke dele. Men tror det er en fase de må igjenom. Det forsinner nok snart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...