Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en tur på sykehuset i går pga sterke kynnere og nedpress.. Fikk vite at hodet er festet (er andregangsfødende), og at jeg har 2 cm åpning. Prinsessa ligger dypt i bekkenet.. Fosterhinnen var inntakt og livmorhalsen var ikke helt utflatet, men det var litt igjen. Noen som vet hvor lenge man kan gå sånn? Har en del vonde kynnere, men det er ikke rier/veer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke dette med åpning, men jeg er også andregangsfødende og hodet er festet dypt nede i bekkenet her også fikk jeg beskjed om, har også hatt en del vonde kynnere og masse nedpress den siste tiden, men er bare 37 uker så er sikkert en stund igjen for meg

Skrevet

Hei!

Her sitter jeg, 4 dager på overtid og fikk i uke 39 vite at jeg hadde 2-3cm åpning, sentrert, myk og veldig modent! var så å si utflatet. i uke 40 (på termin) hadde jeg 3cm åpning og vannposen (fosterhinnen) stod på spreng og alt var modent og klart... men neida, venter enda jeg på at noe skal skje. Har hatt MASSE sterke kynnere og vanvittigt med nedpress, så det gjør jo litt nytte da. Har prøvd alt fra sykkeltur på hompete vei, kanel, vinduspussing osv... skjer lite her!

Håper for din del at du ikke trenger å vente så lenge som meg:)

Lykke til

Skrevet

Jeg er 37+0 i dag... Har vært i fare for prematur fødsel fra uke 27, så dette er en enorm seier for meg. Porblemet mitt er at jeg har så fryktelig mensmurringer stort sett hele tiden. Tror kanskje ikke jeg holder så mye lenger... Kynnerne er ikke regelmessige.. Veldig rar følelse..

Skrevet

Jeg er nå 39+0 og var hos jordmor i går å ble sjekket siden jeg har så vanvittig masse kynnere, nedpress og mensmurringer. Har hatt dette siden uke 36. Jeg fikk vite at jeg har 3-4cm åpning, var moden, myk og sentrert. Hodet er festet, så alt er klart! Mangler bare sterke rier så er fødsel i gang.

Jeg spurte om dette var vanlig og fikk vite at det var mange flergangsfødende som gikk slik, de kunne gå med åpning opp til 5cm.. Og når riene da satte i gang for fullt, så var det gjerne plutselig 7-8cm åpning... Min samboer er nå nervøs for hjemmefødsel..

Vårt første barn er født 4 uker før termin så jeg har hele tiden vært forberedt på tidlig fødsel, men ser ut som om dette nurket har gooood tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...