Gå til innhold

Blodfortynnede medisiner, et par spm

Turva med ♥novembergull♥

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg er "ny" på dette forumet, er inne på ass.berfruktning men har noen spørsmål angående blodfortynnede medisiner.

Jeg har hatt to MA, en hvor jeg ble spontant gravid og en i forbindelse med et IVF forsøk. Denne pp hadde jeg en kjemisk graviditet, testet svakt positivt i 2 dager, negativt tredje dagen og etter et par dager kom TR. Skal nå i gang med fryseforsøk, har startet med Progynova i dag, så innsett blir i uke 25 hvis alt går etter planen.

Spørsmålet mitt er om det kan være aktuelt for meg å be om blodfortynnede, og nå skal man evnt starte med det? når man får påvist graviditet? Begge mine MA stoppet embryoet å vokse i uke 6. Jeg holder til ved UNN i Tromsø, noen med erfaringer derfra? Det virker som om at det er lettere å få gjennomslag for slike ting hos de private klinikkene. Jeg har jo ikke blitt utredet for dette, så er redd de kommer til å avvise meg.

Ellers er det flott å lese om alle dere som har lykkes! Det står respekt av dere jenter! Stå på!!

Fortsetter under...

Du kan jo foreslå det. Dessuten kan du også be om å få tatt en serie blodprøver som kartlegger trombosetendenser i blodet ditt - altså om det koagulerer raskerer enn det skal. Det tar ikke mer enn noen dager å få svar på dem.

Det kan være det er aktuelt å utrede deg mer også, dersom de anser en kjemisk graviditet som en tidlig SA (noe det jo forsåvidt er).

Håper det ordner seg for deg neste gang! Masse lykke til :)

takk for svar, lioness* - huff, håper det går bra med deg, leste nettopp tråden din. Lykke til på UL, håper du får gode nyheter der slik at du kan senke skuldrene dine litt. Mange klemmer til deg...

Takk for tipset ang blodprøve som kartlegger trombosetendenser i blodet, jeg skal be om å få tatt slike blodprøver. Har forøvrig aldri hørt om det før :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...