Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden i går kjent sterke mensmurringer, vondt i magen, rygg og alt som skulle tilsi å minne om rier. Men våkner i natt av akutt diare... lite hyggelig. Jeg er nå 37 + 6.. Har igjen 17 dgr til UL. Noen flere som har opplevd dette? Hva har dere gjort, og kan jeg evt ringe til sykehuset? Er ikke noe særlig dette med diare nå på slutten.

Har foressten ikke sett noe blod eller noe tegn til slimproppen. Men har hatt mye kynnere og mensmurringer i flere uker nå, som tar seg opp i betrakning, så klart d er noe som forbereder seg. Uff, dette trengte jeg virkelig ikke nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke de vil gjøre noe særlig med det på føden annet enn å si at du må vente på rier. Men du kan jo ringe og høre.

Ellers er det jo sånn at å tømme tarmen kan være med på å sette i gang fødsel, så jeg hadde nesten blitt litt glad hvis jeg hadde fått diare. Kanskje det er et tegn på at fødselen er i gang snart:-)

Skrevet

Min forrige fødsel startet med at jeg våknet om natten med akutt diare og mage vondt. Er visst vanelig at fødsler ofte starter med diare.

Er du usikker på noe, så ring føden, de er der for deg:-)

Lykke til!

Skrevet

Hei

Jeg vet jo ikke hva som kan være årsaken for deg, men jeg kan jo dele en erfaring fra min første fødsel :)

De siste dagene før fødselen startet var jeg veldig løs i magen og hadde liten matlyst, murringer i ryggen og uregelmessige rier/tak i magen. Jeg så ingenting til denne berømte slimproppen, og hadde ikke noe blod under åpningsfasen, noe som ofte kan komme. Dette varte vel et par døgn, mener jeg å huske.

På sykehuset sa de at dette med magen er en naturlig reaksjon, kroppen "tømmer seg" for å være klar for fødselen. I tillegg får man jo klyster e.l. på sykehuset.

Om det er noe i det, og om dette kan være ha noe med hva du opplever er jo vanskelig å si, men kanskje? - du er jo sånn sett "på termin" :)

Lykke til uansett! :)

Skrevet

med førstemann så fikk jeg diare, så begynte riene så smått etter det. syns du ska se positivt på det å ha diare. kroppen tømmer seg selv før fødselen:) er ikke kroppen fantastisk laget? =)

Skrevet

Joda, d er sant d. Kroppen er fantastisk sånn. =0)

Magen har roet seg ned litt nå. Men kjenner at magen er mye "spent"/kynnere til tider. Har hørt mange som sier og har opplevd d at diare på slutten kan være kroppen's måte å ordne opp før fødselen.

Min første fødsel startet med blødninger, og endte med til slutt at jeg ble satt igang på drypp og de tok fostervannet på sykehuset. Så dermed ikke noe som kroppen startet selv. Så føler meg nesten som førstegangs igjen.. ;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...