*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Helt siden jeg våknet i morgest har babyen vært så utrolig urolig, hele magen hopper i ett sett og den stopper ikke. Føles nesten ut som om den har et slags anfall, eller et sukkerkick. Den har ikke mer en ett minutt mellom hver bevegesle og det er både i ribbein, ved navelen og ved hoftene? Jeg er 37 uker på vei og hodet er godt festet, så det kan ikke være at den snur seg? Det gjør rett og slett vondt, og kan ikke huske en slik oppførsel på den ufødte babyen i fra det tidligiere svangerskapet, og har ikke opplevd det før nå i dette svangerskapet. Er det normalt at babyen kan oppføre seg sånn i magen??
2jenter-og nr3 jente*Har født Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har baby som er akkurat sånn, men det er normalt for ungene mine. De har oppført seg sånn alle tre, er akkurat som du beskriver, virker nesten som babyen inni der har fått et eller annet anfall, helt vill liksom. Jeg reagerer ikke på det, for alle har gjort det, fikk mer litt hetta her om dagen da prinsessa i magen "ikke hadde anfall." Hun var veldig stille.... Hvor lenge har babyen din holdt på sånn?? Gi det litt tid, se om det roer seg. Dersom dette ikke er normalt for deg, og det ikke roer seg etter en stund, ville nok jeg ringt føden eller JM. Du skal ikke plutselig få veldige endringer i bevegelsesmønster..... er jo alltid det de sier.... Men helt sikkert ikke noe galt. Du har ikke spist noe veldig søtt, sånn at babyen har sukkerkick?? Se det litt an du, men følg med og ring føden om du er urolig. Bedre med en telefon for mye....
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2009 Åja så det er vanlig altså, hehe Den bruker ikke å være sånn, den har holdt på siden rundt klokken 8. Og har ikke spist noen ting i dag enda, så tviler for at den har fått i seg noe søtt. Kan det kanskje være fordi at jeg ikke har spist?
2jenter-og nr3 jente*Har født Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 De oppfører seg rett og slett rart inni der av og til.... hehe.... Tror egentlig ikke du skal være bekymret, mine har alltid holdt på sånn. Så for meg er det liksom "normalt." Mot slutten har mine sånne "anfall" et par timer i strekk, og så er det helt musestille et par tre timer, før neste snurre-sprett-sparke-anfallet. Altså stille når de sover, helt ville når de er våkne. Samme møster/tidskjema har de fulgt når de har kommet ut. Det er jeg ikke særlig begeistret for, virker som prinsessa inni magen har funnet samme dumme døgnrytme som de andre to hadde, på natta har de hatt party inni der, og har vært ganske rolige på dagen. Eh.... du har ikke vært veldig "rolig" nå?? Sovet lenger enn vanlig eller noe?? Det kan jo gjøre at babyen blir vill.... ikke sover på samme tidspunkt som den bruker. De sover jo som regel når vi er i bevegelse..... MEN som sagt, ring føden dersom det ikke slutter, for dersom det ikke er vanlig "oppførsel" inni magen over lang tid kan det jo være greit å få sjekket at alt er ok. Ikke for å skremme altså, men som sagt bedre med en telefon for mye.... Som regel ikke noe å bekymre seg for dersom den er vill, verre dersom det blir helt stille...
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2009 Takk for at du delte dine erfaringer med meg Jenta jeg gikk med for to år siden var stille som en mus bestandig i magen, var faktisk bare en gang gjennom hele svangerskapet at jeg kunne se bevegelsen fra utsiden, og når hun kom til verden sov hun hele tiden, og var bare to dager gammel når hun sov hele natten igjennom, men fikk beskjed om å vekke for å amme hver tredje time. Men det var UMULIG å vekke henne, jeg måtte bytte body for å få henne til å vokne, sikkert jeg som klosja så med å få den over hodet på henne at hun våknet, hehe Så har absolutt ikke erfaring med dette. Men nå er det gitt seg, den er ikke helt stille, men kommer med et spark i ny og ne nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå