Kassie Skrevet 2. juni 2009 #1 Del Skrevet 2. juni 2009 har begynt å tenke litt på hvordan jeg skal organisere meg når jeg kommer hjem fra fødeavdelingen. Har en gutt fra før på syv år, så han er rimelig selvstendig men må jo selvsagt lage mat, kose med og ta vare på han også. Mamma har tilbudt seg å flytte inn til meg første uken eller to så jeg kommer meg ovenpå, men er dette en god løsning? Har veldig godt forhold til min mor og skal ha henne med på fødselen, ser for meg at hun vil være en ressurs som kan hjelpe både med babyen og storebror. Er bare redd jeg skal føle at hun tar over (tror ikke hun blir å gjøre det, er veldig forsiktig med å trø over mine grenser. men man er jo veldig følsom og hormonell i begynnelsen) eller at overgangen til når hun drar hjem igjen blir stor.. Er redd jeg da skal bli vant til at vi er to, eller er det godt med ekstra hjelp første tiden? Noen som har opplevd eller som tenker på det samme? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140196732-hvordan-gj%C3%B8r-dere-det-n%C3%A5r-dere-kommer-hjem-fra-f%C3%B8deavdelingen/
taras Skrevet 3. juni 2009 #2 Del Skrevet 3. juni 2009 jeg har ikke barn fra før av, men tenker veldig mye på hvordan det blir etter fødselen. familien min bor ikke her så jeg får litt hjelp av kompisen til å passe på hunden min. tror at jeg vil klare meg fint etter 2-3 dager på sykehuset. føler meg tryggest der siden hverken jeg eller noen rundt meg vet hvordan man steller og tar vare på en nyfødt. handle mat og sånt ordner kompisen min, så når jeg kommer hjem skal jeg kun kose meg med sønnen min Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140196732-hvordan-gj%C3%B8r-dere-det-n%C3%A5r-dere-kommer-hjem-fra-f%C3%B8deavdelingen/#findComment-140198134
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå