Fire? Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Vi har et eksem barn med matallergi på 2,5 år. I vinter har vi slitt med også en del oppkast og diare (ikke omgangsyke relatert) - og jeg har en formening om at dette kan skyldes svakhet /mangler i mage&tarm regionen. Vår fastlege har ikke noen tro på dette og sier bare "det er vanlig at barn kaster opp" - skal ta dette også opp på neste kontroll hos spesial lege. Om noen har erfaring med alternativ medisin - eller "grundigere " undersøkelse av mage&tarm hos de små vil jeg gjerne høre om deres erfaringer.
It's all about me Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Oppkast og/eller diare er to av flere symptomer på cøliaki. Da min slet med det var diagnoisen fra to forskjellige leger magevirus. Så min erfaring er at allmenpraktiserende har null peiling på slikt. Du kan få kjøpt en hjemmetest for cøliaki på apoteket. Den er ikke hundre prosent sikker, men viser det poitivt utslag skal det mye til for at det er noe annet. Så det er kanskje et sted å starte. Eller du kan gå til lege og be direkte om en blodprøve for å teste cøliaki. Denne testen tar det 2 - 4 uker å få svar på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå