Gå til innhold

To tette=) Noen fler??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 uker før meg det da hehe=) Er så mye jeg lurer på... Knipeøvelser blant annet. Har hørt skrekkhistorier om at man kan miste babyen når man blir gravid så kjapt etter en fødsel fordi bekkenbunnen ikke er stram nok. Nå kniper jeg som bare det!! Har du hørt noe om det? Ammer du nå? Vet du noe om melken vil forandre smaken?

Annonse

Gratulerer alle sammen! :-)

Megvel:) : Jeg har ikke hørt noe om fare for å miste pga slapp bekkenbunn. Men at man har en økt risiko for ulike typer fremfall, er vel overhengende sannsynlig dersom man ikke har fått trent opp igjen bekkenbunnen og gir blaffen i å trene den under svangerskapet. Kniping er viktig, viktig, viktig! Jeg må bare huske på å minne meg selv på det fra tid til annen, så i dag takker jeg deg for påminnelsen! :-)

Jeg ammet for siste gang på mandag, da minsten rundet 8 måneder. Han hadde gradvis mistet interessen over den siste måneden, og nå var det altså slutt. Jeg har hørt at melken kan forandre smak og bli mindre attraktiv for de små. Kanskje det var det som skjedde her? Han ville ganske enkelt ikke mer og produksjonen gikk kraftig ned på slutten. Jeg har et problem med å kunne opprettholde produksjonen ved hjelp av pumpe, siden jeg må bruke nesespray med kunstig oksytosin for å kunne få ut melken. Nesesprayen kan ikke brukes under graviditet pga abortfare. Da gikk det som det gikk.

Ammer du fortsatt, da? Lykke til med knipeøvelsene, forresten! :-)

Hei alle sammen! Og gratulerer så mye!!

3.mann i vente!: Ja, jeg ammer enda. Og "planen" er vel å amme frem til han blir 1 år. Men mister han interessen før det, ja så var det ikke meningen at jeg skulle amme så lenge likevel. Det gjør jo ingenting så lenge han får i seg annen mant:)

Ulike typer fremfall... hmm.. kan du spesifisere det? Er så nervøs for at ting skal gå galt da det står overalt at man ikke anbefaler mindre enn 12mnd mellom to svangerskap..

¨

Tusen takk for svar! Jeg kniper og kniper hehe=)

Megvel:)

Her er var vi kommet opp i 3 fulle måltider, så det er vel ikke store tapet i det store og hele. Han får jo det han trenger, men jeg synes det var litt vemodig når jeg var innstilt på å amme til han rundet 1 år i det minste. Flott at du fortsatt får det til!

Du kan få fremfall både av livmor og blære. Det kan også skape komplikasjoner for endetarmen om man får kollaps av bakre skjedevegg. Er man uheldig og mister tonus rundt anus, kan man også få det som kalles for rekumprolaps: fremfall av endetarmen.

Så vi får bare knipe i vei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...