Gå til innhold

teutonia spirit med fashionbag eller duobag ??????

Anbefalte innlegg

Skal ha en spirit men er veldig usikker på om jeg skal kjøpe fashionbag eller duobagen ( den som festes rett på understellet ) . Får novemberbaby og synes fashionbagen ser litt åpen ut i kalesjen, men er jo veldig stillig .Disse bagene er nøyaktig like store på cm og har samme pris... noen som har erfaring med den ene eller den andre bagen???

Fortsetter under...

Hei

Jeg har ikke erfaring med baggene, men jeg skal selv kjøpe duo. Venter en oktober baby. Kalesjen til fashion-baggen er som du sier både åpen, liten, hull midt forann og den mangler vel også tittehull. Visste ikke at de var like store. Duo-baggen ser mye større ut, og den er også litt dyrere...den er i hvert fall det de to stedene jeg har sjekket.

Fashion baggen er veldig fin. Enig.

Har fashionbagen, og den er i allefall ikke stor. Bredden er ok, men den er veldig kort. Dårlig plass til vognpose, det må bli pose beregnet for bilstoler i såfall. Er vel kommet en egen "mini-nest"-pose fra teutonia som er beregnet for denne bagen forresten. Mini på 4 mnd har akkurat plass nå med den minste dyna som er å få kjøpt, men det går greit for oss siden det passer å gå over til sportsvogna når vinteren kommer.

Enig i at bagen er veldig fin, og den er veldig grei å bære rundt på siden den har håndtak i kalesjen. Kjempeflott bag når vogna brukes som "sentervogn" siden vogna blir veldig lita og nett med fashionbagen på. Bagen har heller ikke så høye kanter så mini ligger og koser seg med kalesjen nede når vi er på shopping.

Kalesjen er som du sier veldig åpen, og fottrekket har bare en veldig lav kant opp som nesten ikke dekker for åpningen i det heletatt. Vi har løst dette med å bruke sportsvogndelen med softbagen til carena (til 399,-) oppi på vindfulle dager. Sportsvogna har jo en fantastisk kalesje. Ellers så følger det med et gjennomsiktig regntrekk som gjør bagen lunere på stormfulle dager.

Er forøvrig usikker på hva du mener med duobag som festes rett på understellet. Trodde det var bare fashionbagen som gjorde det. Det heter vel forresten fashion duobag? Ellers finnes jo softbag og vario plus hardbag som begge settes i sportsvogna som ei kombivogn.

Jeg har kjøpt duobag hos lille prinsen og er strålende fornøyd. . denne festes på samme måte som fashionbagen til understellet, men du bruker kalesjen til sportsdelen og bagen er lun og fin. Mini er nå 5 mnd og har enda god plass her.. Anbefales på det sterkeste... Duobagen er IKKE den samme som den du setter inn i sportsvogna, men en egen bag som bare blir solgt på nettbutikker i norge...

Annonse

Nå har jeg også sett på duobagen - hadde ikke fått med meg at det fantes et slikt alternativ. Men jeg tror likevel jeg ville gått for fashionbagen - den er veldig fin. Særlig hvis ikke duobagen er mer enn 1 cm lengre. Du kan jo evt. kjøpe sportsvognforlengeren og madrass i tillegg så blir jo sportsvogna omtrent som ei bagvogn. Fottrekket til sportsvogna er jo veldig lunt og godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...