Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tjukka, tjukkebolla feita!???? Er det noen som drar på smilebåndet? Morsomt å kalle noen? Helt greit fordi det er en gravid? Vi skal jo være litt tjukke... Har riktignok lagt på meg 12 kilo i uke 35.... Synes fremdeles ikke det er kult at min samboers tante kaller meg tjukkebolla feita!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. Er helt enig med deg, det er ikke greit å bli kallt sånner ting. Kan i det minste finne et finere kallenavn enn det hvis du først skal ha et kallenavn!

Skrevet

Jeg blir til stadighet kalt tjukka av mannen min:) Men tar det med et smil for jeg kjenner han og vet han ikke mener annet enn litt "nusseli nusse" språk! Men nå er jeg en person som har veldig mye selvironi og spøker med hval og sel sammenlikninger når det gjelder meg selv og graviditeten! Nå må det jo sies at dette er en tone jeg har med mannen og venner/kolleger..ikke tanta hans..

Skrevet

Opplevde det samme på 17.mai jeg og. Bare at det da var en kollega av mannen min som skulle være "morsom". Det første hun sa da hun så meg var: "Ja, nå har du blitt tjukk nå..hehehehe" Ikke kjenner jeg henne særlig godt, og syns hun kan være litt ufin ellers også. Da svarte jeg "Ja, det var jo hyggelig..." Ironisk selvfølgelig.

Tror hun skjønte at det ikke passet seg å si , for hun unnskyldte seg til mannen min noen dager senere.

Var ikke det jeg ville høre da jeg hadde pyntet meg med kjole til 17 mai, og jeg i tillegg vet jeg har lagt på meg endel.

Skal sies at jeg også kan le av meg selv, og kan godt spøke med størrelsen min nå. Men hadde ikke falt meg inn å sagt det til ei jeg ikke kjente bedre.

Ikke alle som tenker seg om før de snakker:)

Skrevet

Syns det var helt i orden da jeg ble kalt det i begynnelsen, sånn når jeg hadde en liten fin kul på magen.

Nå syns jeg det er dritirriterende. Det er IKKE gøy å bli kalt tjukka i flere måneder, spesielt ikke når man føler seg som en tjukk, gryntende gris i sommervarmen.

Skrevet

En kamerat av oss kalte samboeren sin "free Willy", hun satt på verandaen høygravid i sort badedrakt og har en blek (hvit?) hudtype...Ikke så hyggelig å bli sammenliknet med en spekkhogger heller, eller hva? Hører med til historien at de ikke er sammen lenger,av ulike årsaker, men begge lykkelig gift på hver sin kant.

Mannen min kaller meg "klumpen", men det er helt greit vet at han mener koseklumpen og det bruker vi like mye om hverandre.

Skrevet

jeg fikk kalle navnet viking bulk hehe på kreta men de går fint synest bare de er kos jeg, har bare kul ikke noe særlig mere...

opp 13 kilo på 36+3 uker (snart 50 kilo og 157 høy) så er vel mere normal en jeg var hehe... førstegangs da...

Skrevet

min kjære stefar kalte meg trulte sis jeg kom inn døra der ; )

Med et smil om munnen - heldigvis - har lagt på meg ca 8 kilo - med 2 mnd igjen - ikke spes. mye, så jeg tar det med et smil...

syns kanskje at hans tante var litt drøy der, særlig om du ikke kjenner henne veldig godt...

du er nok helt sikkert kjempefin; )

Skrevet

Det er helt greit med kallenavn fra folk som jeg kjenner godt som da bestevenninna mi kalte beina mine for knakkpølser. men er ikke noe hyggelig når folk man ikke kjenner kommer med kommentarer eller hvis det blir for mye av det fra samme person.

synes faktisk mamma er den værste for min del. Hun er veldig kjapp til vanlig å fortelle meg når jeg har lagt på meg et par kilo og nå som jeg er gravid er det ikke bedre. Vi har veldig lik kroppsbygning og er nesten like høye. Mamma veide nesten ingenting da hun var høygravid så siden jeg veier en del mer så mener hu at jeg må ha lagt på meg en del kilo som jeg kommer til å "slite" med etterpå. Ja jeg har lagt på meg mer enn hu gjorde, men jeg har også endel vann i kroppen. Legen har notert 2 på ødem pga vann så noen kilo ma det være der. dessuten deler jeg ikke mammas anorektiske syn på kroppsvekt, men er jo sårende likevel.

dette ble langt, men godt å få det ut

Skrevet

Mannen min kaller meg dt GANSKE så ofte...Gjør mg ingenting for han mener det bare godt..Han koser med meg hele tiden, og ELSKER at jg har fått litt ekstra på kroppen..

Men dt er så og si min mann da:) hehe

Men dt er nok ikke så koslig å høre det av hvem som helst kan jeg tenke mg...

Men man må nok ta litt med en klype salt altså!!

Skrevet

Mannen min kaller meg for "kula" i blandt, og jeg kaller også meg selv for det... Jeg synes bare det er morsomt å bli kalt dette, da jeg vet det er sagt med humor og et godt hjerte fra en mann som elsker meg! Sier også ofte om meg selv at "her kommer hvalrossen" eller "her kommer jeg vaggende" etc... Litt selvironi må man jo ha :-) Har også opplevd at på jobben sa "der kommer tjukka jo".. Det likte jeg ikke noe særlig, men i neste øyeblikk så fortalte hun meg hvor godt jeg så ut og at jeg jo ikke hadde lagt på meg noen andre steder enn på magen etc... Så jeg skjønte at hun bare hadde ment å være morsom. Jeg er også såpass trygg på meg selv at jeg vet jeg ikke er tjukk, har bare en stor mage for tiden - he, he! Men, kan tenke meg man blir fornærmet hvis man faktisk har en del kilo ekstra fra før, i tillegg til magen... Da er det ikke noe morro!

Skrevet

Kjenner igjen dette:P jeg spøker med å kalle emg selv hvalross osv...men d er virkelig ikke så morro når alle andre gjør d..litt sært kanskje men...så er jeg overfølsom også:P men d er ikke greit å kødde for mye med slikt heller...gravide er vakkre...og d er mye koseligere å høre enn tjukka:P

Skrevet

Selvironi er en ting og jeg tar meg ikke nær av det hvis sambo sier noe.

Men det er ikke greit for alle å si sånt, spesielt ikke hvis de sier det hele tiden. Enig med tjukkebolla over her (ironisk nick i denne tråden:) )

MYE koseligere å høre at man er vakker enn tjukk.

Skrevet

hehhehe;) Er der ironien min kommer inn..men jeg sier d gjerne selv..men ikke kult hvis alle sier d:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...