Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange brødskiver og hvor gamle er de?

Fortsetter under...

Skrevet

Knerten er 3 år og er meeeget kresen i påleggsveien. Der går det i salami, makrell i tomat og servelat.

Han har med seg 4 skiver i bhg. men det er som regel en halv skive igjen.

Storebror på snart 7 har med seg 2 skiver til skolen og 2 skiver til SFO.

Han er litt greiere i påleggesveien, så der er det gul ost, kokt skinke, hamburgerrygg, makrell i tomat, salami, smøre ost (philiadelphia ol.), servelat, og eple m/ kanel :-)

Skrevet

Spennende mat er farlig synes 3-åringen så her varieres det mellom Norvegia, fårepølse, brie og jordbærsyltetøy.

Det eneste som er obligatorisk er sistenevnte, det må det være en brødskive av. Resten varierer jeg med.

Får 3 el. 4 skiver etterhvert som amtlysten hans går opp og ned. dette er til frokost og brød ved siden av frukten. Lunsj får de i barnehagen.

Skrevet

Har en svært småspist ett og et halvtåring, som får med seg en halv skive til frokost og en halv skive til måltidet etter lunsj (som de får i bgh). Han liker gulost, salami, kokt skinke, smøreost... og det er vel nesten det. Men han er veldig glad i middagsmat, så det hender vi sender med noen rester;) Han får til og med pizza i nistepakka innimellom, hehe, personalet er bare glad til om han spiser noe som helst.

Skrevet

Småen på 19 mndr plukker av alt pålegg som ikke sitter fast, så her går det i smørepålegg: Kaviar, stripete, smøreost av ymse slag, gomme, leverpostei.

Skrevet

Jeg smurte akkurat niste klar for i morgen, siden vi får det ekstremt travelt i morgen og mannen har reist på jobb før vi står opp. Det er første gang jeg smører på forhånd.

Barna mine er 2.5 år og 5 år. De får lunch i bhg, så dette blir frokost og litt til fruktmåltidet kl 15.

Begge fikk likt og i matboksen ligger nå:

1 skive med smør, gulost, paprika og agurk

1 skive med leverpostei

1 skive med lett prim

Smører dere kvelden før eller om morgenen?

Annonse

Skrevet

Både 1,5 åringen og 4 åringen har med seg 4 brødskiver. Har alltid 4 ulike pålegg på skivene (har en fiks ide om variasjon), og bruker kaviar, leverpostei, hvitost, salami (eldstemann), smøreost, prim, gomme, makrell i tomat, brunost.

Men nå begynner 4 åringen å si at han ikke liker det ene og det andre, grrr. Er det alderen eller noe de lærer av andre barn?

Skrevet

Varier om jeg smører om kvelden eller om morgenen, er veldig kjekt dersom man gjør det kvelden før, men ikke alltid jeg får gjort det.

Skrevet

Det varierer hvor mye mat de har med etter matlysten,men stort sett har lille med 3 skiver i barnehagen og største med 2 på skolen.

Her går det ofte i:

gulost,brunost,smøreost,leverpostei,skinke,servelat,prim,salami. Og agurk og paprika til der det passer :)

Skrevet

Vi leverer i barnehagen rundt halv ti, da har de spist frokost hjemme. Skolejenta er mektig brødlei for tida, så vi har sendt med wraps med salat, paprika og stekt kyllingfilet, pastasalt etc. Pluss knaskegrønnsaker og frukt. Passer på at det er nok til både skole og SFO.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...