Gå til innhold

Har dere sodastream?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke smaker er noe gode? Bruker dere den mye?

Lurer sikkert på mer bare jeg får tenkt litt, men begynner der. =)

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har, og bruker den ganske mye, da samboeren min gjerne vil ha farris til tørstedrikk. Det ble ganske dyrt, så den maskinen har vi tjent igjen maaaaange ganger. Nå bruker han den mye og tilsetter bare litt roses lime. Smakene bruker vi ikke like ofte, men det hender. Favorittene da er Pære og Cola (smaker faktisk veldig likt pepsi). Jeg ville styrt unna Banan og Bringebær, da disse blir svært søte og klissete. Ellers har vi brukt litt vanlig saft istedet for sirup også (det gir litt mindre kullsyre, men funker fint) Favoritter der er Lerums 97 % råsaft appeslin eller eplesaft, samt Gøy frukfest-saft (champagnebrus). Sistnevnte er kjempegod! :)

Skrevet

Har ikke selv, men er vokst opp med.....

Erfaringen er at en "sodastream" blir vanvittig mye brukt noen uker når den kommer i hus. Så dabber interessen betraktlig av etterhvert som man oppdager at "kjøpebrus" koster det samme som hjemmelaget (om man ikke har mulighet for å få kullsyrepatronen refylt uorginalt utenom "sodastreamsystemet"). Å kjøpe kullsyrepatroner er DYRT! Å refylle er en helt annen pris (1/3 i forhold til "byttepatron" via "sodastreamsystemet her). Sodastreamforhandleren her lokalt prøvde seg med en syltynn en med å fortelle at det hadde med "renheten" i kullsyren å gjøre. Vel, "uorginal kullsyre" er "ren" nok til sykehusbruk......

Alle smaker er OK, cola ble (i alle fall tidligere) opplevd som mest "kunstig". Og husk: All "Gøy"-saft kan også brukes som bruskonsentrat (du må bare ha i konsentratet ETTER at du har kullsyret vannet, dobbel dose og være litt forsiktig, for den "skummer" mer). Ellers gir denne faktisk BEDRE smak er min erfaring. Saft m/sukker kan derimot IKKE brukes, da får du samme effet som dersom du tar en (glass)flaske med kjøpebrus, rister den GODT to minutter og så slår et hull i korken med spiker. Blir rene fontenen det, gett, til flaska er tom!

Skrevet

Vil legge til at vi har hatt vår i snart 2 år, og den brukes fremdeles like mye!!

Skrevet

Vi har den også! Bruker den svært mye. Veldig kjkt til barnebursdag, overnattinger for barna i helgene og som hun over her nevner farris.

Jeg lager ofte egen saft, denne har jeg begynt å bruke med sodastream. Så da er brusen også sunnere for ungene. Veldig fornøyd med den! Men skulle gjerne sett at de tok inn noen av smakene de har i andre land.

Skrevet

Ok. Våres står på kjøkkenbenken siden igår, og har jo planer om og bruke den hvertfall ganske mye siden vi pleier og kjøpe vanvittig mye brus.

Har kjøpt cola og citron smaksettning til den, men syntes det ble litt mye smak på den, så får vel prøve oss frem.

Men det med og bruke saft var jo lurt da. Det må jeg prøve.

Men jeg synes ikke kullsyren var så vanvittig heller jeg da, her får vi hvertfall enten kjøpt en ny patron til 210 kroner eller så får vi bytte inn den gamle og får en ny en som er full til 90 kroner, og den skulle holde til hvertfall 50 liter. (hun i butikken hadde visste en selv som hun brukte mye, og hun likte og ha ekstra kullsyre i sitt vann så hun bobbla det ekstraa mye og fikk ut hvertfall 50 liter.)

Så da er det jo ikke så ille egentlig. Men får vel se selv hvor lenge den holder.

Hvis det er noen flere som har noen gode smaks råd og andre tips så si ifra da. =)

Annonse

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt denne maskinen? Jeg er avhengig av farris, så dette blir supert.

Skrevet

På hvilken som helst elektronikk-butikk.

Skrevet

Er litt heldig vi da, bor rett ved svenskegrensa og fyller opp patronen på jernia i sverige. Koster ca 70kr og varer lenge.....drikker det veldig i perioder men brukes alikevel nok til at vi har tjent inn innkjøpet for leeeenge siden.

Synes også at norsk farris smaker alt for salt og derfor liker jeg sodastream veldig godt. Har aldri likt smakstilsetningene og drikker det bare blandet med eplejuice(blander da i glasset når jeg skal drikke det).

KJEMPE godt i varmen:)

Skrevet

Nei, i starten oppleves ikke kullsyren som dyr. Men når du skal skifte med 8-10 dagers mellomrom (vi var 5 storforbrukere), merker du om du betaler 50 kr (slik vi gjør for en refylling hos den lokale industrigassleveradøren) eller 140 kr (som er Sodastreams forhandlerpris her) i lengden. For ikke å snakke om når vi skal betale 240 for en ny patron! Erfaringen min var også at du ikke fikk 50 liter ut av flaskene (i hvert fall ikke fylt fra Sodastream), men 40-45. Fylt "lokalt" fikk du i nærheten av 50. Men så likte vi da også kullsyret vann så det holdt i oppveksten....

Skrevet

Godt smakstips? Prøv vanijeessens fra kolonialen. Slik som brukes til baking og som velassorterte kolonialbutikker har.

Og vil du ha noe HELT utenom det vanlige prøver du Gimsøys whiskyessens (også kolonialvare). To/tre dråper pr flaske. HELT uten fare for bakrus, uansett inntak!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...