Gå til innhold

Hvordan kjennes kynnere ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke noe av det sist gang, så er fersk i det gamet. :)

Har hatt endel magevondt de siste par månedene, men i dag har det vært helt ekstremt (er 32+0 i dag). Magen er steinhard, vært det i flere timer nå, det er utrolig ubehagelig og til tider rett og slett vondt! I tillegg har bekkenet nesten låst seg både foran og bak på en måte, greier knapt å gå, og kjenner veldig til nedpress. I tillegg er jeg skikkelig kvalm, men det er jeg innimellom da så trenger ikke bety noe.

Jeg har lest at man kjenner kynnerne først øverst og at de "går nedover", men det merker jeg da ingenting til?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm...jordmoren min mente det var en hårfin grense mellom kynnere og rier...

og du skal vel egentlig ikke kjenne noe nedpress nå. jeg hadde nesten ringt inn til føden jeg og beskrevet for dem hva du føler...

Selv har jeg hatt kynnere hver dag siden uke 18, men ikke noe nedpress. Mer magen blir helt hard. Og ja det er slitsomt og en smule ømt. men ikke som du beskriver.

Skader ikke å ringe. spesielt siden du også føler kvalme :-)

LYKKE TIL

Skrevet

Tusen takk for svar! Kanskje jeg skal ringe hvis det ikke gir seg utover kvelden ja. Føles som sterke menssmerter i rygg og mage som kommer og går.

Hehe, rart hvor høy terskel man skal ha selv for å ringe føden, mens jeg ikke har noe problem med å oppfordre andre til å gjøre det! ;)

Skrevet

ja rart det der når det kommer til at man faktsik skal ringe inn selv.

men kjære deg...ring inn er du snill...!

Mens murringer i rygg og mage som kommer og går høres ikke bra ut altså.

skulle det være premature rier så kan de nemlig stoppe de...

Skrevet

Må bare si takk igjen - jeg ringte til slutt ned og fikk beskjed om å komme ned på føden og der registrerte de faktisk tak/premature rier. Så nå er jeg sendt hjem med beskjed om å ta det skikkelig med ro gitt...

Skrevet

Merkelig du ble sendt hjem igjen og ikke satt på bricanyl:s

Skrevet

Rart du ble sendt hjem igjen når du har premature rier....

Da sakl du jo ligge inne og få bricanyl for å få stoppet det.....!

Skrevet

De tok noen prøver og ut- og innvendig ul og ingen tegn til fødsel, så selv om de var litt i tvil så fikk jeg dra hjem (bor bare 5 min unna sykehuset). Fikk tilbud om sprøyte med noe å sove på + noen tabletter (jeg aner ikke hvilke - jeg var så sliten og det ble litt mye info på en gang.. ;), men siden jeg har forferdelig sprøyteskrekk så avslo jeg. Fått sove litt innimellom i natt da, og skal prøve og legge meg nå igjen, når jeg har huset og senga for meg selv. :)

Huff, kom liksom på etterpå at jeg glemte å spørre om alle sånne lure ting, som om ungen ser stor ut (det har de antydet før), hva vil det egentlig si å ta det med ro (jeg skjønner jo at jeg ikke skal fjellklatre men...), om dette er farlig for ungen etcetc...

Skrevet

jeg er 29+5 og har hatt kynnere siden rundt 18-19 uker...noen legger jeg ikke merke til mens andre er veldig ubehagelige spesielt når jeg er veldig sliten...men har vel vendt meg til det.og så lenge det ikke gjør vondt så er jeg ikke bekymret...

Skrevet

Når det har vært registrert premature rier på deg skal du ikke gjøre noen ting.Ligge på sofaen bare.....!Å veldig viktig du drar ned om et begynner igjen....!Men syntes fortsatt det er veldig merkelig at de ikke valgte og gi deg bricanyl tabletter.For de brukes jo mot det.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...