Gå til innhold

Vogner på vinterføre...(Noen med erfaring med OTH, TFK eller City Cross?)

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha rotet rundt i vognjungelen i det som føles som en evighet ; ) har jeg klart å komme ned til tre vogner det står mellom.

Emmaljunga City Cross, OTH mountain buggy og Tfk. Det jeg lurer på er hvordan trehjulingene klarer seg på snøføre?? Vi bor i Oslo, utenfor sentrum og vinteren som var var jo ganske snørik. Vi venter et oktober/november barn og vil ha en vogn som kan vare hele vognperioden og takle all slags vær : )

Setter pris på all hjelp og tidligere erfaringer ; )

Fortsetter under...

Har Mountain buggy og har bodd i et snøhøl på vestlandet. Har ikke hatt noe problem med MB i snø eller slaps. Den er jo så lett at kjører den seg fast så er den lett å manøvrere allikevel. Jeg låste framhjulet av og til når det var dårlig brøytet på veien, da er det litt mer forutsigbart hvor den tar veien.

Annonse

jeg bor på landet. skal man ha veien fri for snø må man måke selv.. har ca en halvtimes gåtur til bussen og det sier seg selv at jeg er avhengig av en god stødig vogn på smale veier. må nemlig langt itu kanten når det kommer biler....

jeg har bare erfaring med city crossen, men den er så utrolig god.. druser gjennom alt som er.. den er også veldig lett. så om det er høye snøfonner så kan jeg faktisk løfte den over :)

Etter å ha bodd i Nord-Norge må jeg bare si at min erfaring at en trehjuling med gode luftdekk (som OTH) er det som fungerer aller best på snøføre. Luftdekk/gummidekk er et å anbefale. Og trehjulinger er mer fremkommelige fordi de gjerne er lettere i vekt og man lett kan vippe vogna og endten kjøre med de to bakerste hjula, eller omså bare med det ene hjulet over skavler ;)

...nå skal dere få et godt råd fra en dreven snøkjører:

Når det passer meg, og selvsagt ungen min, så tar vi den vogna som er mest hensiktsmessigen for dagens mål, enten det er axiom'en, tfk'en, peg'en eller paraplytrilla.

Alle fungerer perfekt selv i den dypeste snø takket være;

Kiwaski Kinderwagenski

http://www.fruitandjuice.de/kiwaski-kinderwagenski-a-3121.htm

Og gjett om jeg fikk mange blikk i fjor med metern med snø, og paraplytrille til og fra et bryllupsslokal som lå litt langt unna........ Alle plages, unntatt meg........;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...