erteposen + 4 Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 En kan jo spørre. Ikke alle som vil eller har tro på stripping av leger.
SolstråleneMine<3 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2009 Har vel egentlig ikke så lyst til det, men jordmor har faktisk ikke tid til meg :/ Hun har ikke hatt tid til meg på flere uker, så har fått beskjed om å gå til legen. Og hadde vel egentlig håpet på at jeg kunne bli strippet slik at noe kanskje kunne skje snart..
ble_mamma_6august 09 Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 hva vil det si å bli strippet? mulig dumt spm, men er jo første gangs
maria79ro Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 nei, det tror jeg ikke. jeg har litt peilig om fastlegejobbing; de har ganske lite erfaring med sånne ting. jeg ville ikke ha gjort det.
SolstråleneMine<3 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2009 Hehe.. For å være helt ærlig er jeg ikke 100% sikker Men det er vel noe slikt at jordmor tøyer og strekker livmoråpningen (?), slik at man blir mer moden (?). Hehe.. Hadde vel egentlig tenkt å spørre legen om dette, men vet ikke om jeg vil at fastlegen min skal gjøre det.
Ungspika_m_gutta Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Går jo an å høre, men har hørt at det er en spesiell kompetanse ofte forbeholdt fødselsleger og jordmødre.. Men ikke sikker! Stripping gjøres dersom mormunnen er både åpen og tøyelig slik at man kommer inn med en finger kan denne strippingen utføres. Man fører en finger inn gjennom livmorhalsen og varsomt løsner fosterhinnene fra livmorveggen på innsiden, akkurat rundt åpningen. Dette må bare gjøres av (fødsels)leger og jordmødre. Det kan nemlig ligge blodårer i veien. Ble strippet med nr. 1, var noe ubehagelig, så gjelder å slappe godt av da.. hadde da 3 cm åpning og gått med masrier i to uker, fikk menssmerter etterpå og åpnet med ytterligere ett par cm, men tok en uke før fødselen startet av seg selv. Da gikk det kanonfort, 2,5 timer fra første tegn til førstemann var ute Er ikke så vanlig å gjøre dette før rundt termin, for det kreves som sagt at du er moden og har åpning.. Det hjalp jo på modningen min, men ville ikke latt hvem som helst gjøre det.. Noen synes nemlig det er svært smertefullt.
Lykke X 4 Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Det er bare å høre med fastlegen din om h*n kan gjøre dette. Noen gjør det, andre ikke.
Lykke X 4 Skrevet 2. juni 2009 #9 Skrevet 2. juni 2009 Så får man håpe at fastlegen har hørt ordet stripping i den forstand før, ellers vil det bli morsomt når man spør fastlegen: "Kan du strippe?" Hihi
SolstråleneMine<3 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 2. juni 2009 Det var en veldig god forklaring Takk for svar! Måtte le litt nå, musipus Hadde vært litt morsomt om ikke legen hadde hørt om det før da, ha.. Hehe
Lykke X 4 Skrevet 2. juni 2009 #11 Skrevet 2. juni 2009 Ja, spesielt om det er en kjekk mannlig lege Hehe. Fra spøk til alvor, det skader ikke å spørre om fastlegen kan gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå