Gå til innhold

I morgen skal jeg til samtale på sykehuset....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gruer meg til denne samtalen. Mannen jeg elsker og har to barn med, skal være med. Denne graviditeten er ikke planlagt som dere forstår.

Jeg har i grunn aldri forstått at noen klarer å gjennomføre en abort. Men jeg har heller aldri før vært i en situasjon at abort har vært et tema. Men nå er jeg her.... gravid i uke 10. Dette er vanskelig!! Grunnen til at vi vurderer å ikke beholde denne gangen er at vi nettopp har fått en baby. I mine tidligere svangerskap har jeg begge ganger hatt hyperemesis. Også denne gangen er jeg svæært plaget av kvalme, oppkast og dååårlig matlyst.

Jeg er mye alene med omsorgen for barna mine da faren er nordsjøarbeider. Er ganske travelt til tider da vi ikke bor særlig sentralt. Eldste mann skal hentes og bringes og følges opp. Han er 8. Jeg har ikke noe særlig nettverk som kan avlaste meg her vi bor.. Ser derfor for meg at 3 barn er mer enn jeg makter å følge opp på best mulig vis.

Men jeg altså allerede i uke 10. Har derfor store problemer med å forsvare en eventuell abort...

Noen som har tips og råd til meg??

Fortsetter under...

Vanskelig å gi noen råd, egentlig. Å være alene store deler av tiden med tre, ER slitsomt, men ikke umulig. Det krever litt mer organisering av dagen, litt mer strikse rutiner. Dette er det bare du som kan finne ut av om du klarer. Mener ikke å høres skikkelig streng ut her nå, men jeg tenker som så at det er din hverdag-din avgjørelse. Du er ganske langt på vei, som jeg husker med meg selv, hadde jeg fått et forhold til fosteret allerede da. Jeg er alenemamma til tre, og dagen er rutinert-men vi har likevel muligheten til å slappe av:) Vet ikke om dette hjalp i det hele tatt jeg, men uansett hva du velger nå, så vit at ingenting er umulig-det umulige tar bare litt lengre tid:) Lykke til:)

Takker for svar...

Har aldri måttet ta en så stor avgjørelse før. Klarer ikke å tenke klart nå. Men når jeg er såpass usikker er det vell mest riktig å beholde barnet. Min samboer har ingen betenkeligheter med abort, men han har heller ikke barnet i sin mage... Uansett sier han det til syvende og sist er jeg som må få siste ordet her.

Den ene gangen uten prevensjon fikk store følger.... Nå har jeg en date med doskåla....

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...