Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Jeg er HI fra denne tråden: http://www.dinbaby.com/forum/thread/140162366 Da har jeg startet "utspising" av det store matforrådet. Jeg MÅ bruke minimalt med penger denne mnd og jeg skal rett og slett spise opp alt restelager jeg har. I går ble det pølsegrateng, i dag blir det torsk, lofot saus, gr.saker og poteter. Skal handle litt etterpå, må ha litt påfyll av pålegg osv. men har mange middager i fryser og skap. Flere som skal ta dypdykk i spisskammerset?
Litjmora Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Jepp, lønning den 12. og har en drøy 500 lapp igjen på konto mange uventede utgifter sist mnd gitt, så her blir det å bare handle melk og brød framover. Og det den lille evt trenger av mat såklart..
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Nei, ikke "dypdykk", men på tide å sørge for litt forbruk av "gode-tilbud-på-lager". Litt mindre ledige penger enn ønskelig her akkurat nå. Så det bli litt mindre enn handel enn vanlig i butikken denne uka. Og litt mer "intern handel". Ellers blir det vel litt rullering av hermetikken og tørrmelka i "skal-alltid-ha-på-lager" i forbindelse med ferietur til hytta i slutten av juli. Pleier alltid å bli det.....
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 HI her. Hva skal dere ha til middag da? Av restelageret deres?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Dagens blir kokt salt torsk og grønn erstuing. Så blir jeg kvitt både et kilo med salt torskefilet (som har ligget saltet siden lenge før påske, så nå har den ligget i vann siden tidlig i går kveld....) og en ertepakke som for lengst har passert året (og som også gikk i vann samtidig med fisken i går ettermiddag). Nå mangler jeg bare gulrøttene, som jeg får ta av vanlig lager, ikk restelager. Gulrotforbruket er jo kontinuerlig her. Minst 2 kg pr uke. Hjertelig takk så lenge guttene liker det snopet best!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Ja, det har vi tenkt til også. Har en frittstående (liten) fryser og kjøleskapsfryseren full av mat, så nå er det på tide å tømme de før det blir kjøpt inn noe annen mat. Kommer kun til å kjøpe tilbehør som poteter, grønnsaker, saus ol.
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Dykk er kult, gjorde det før flytting. Litt dumt at det bare er jeg som liker linser (å så synd jeg syntes på de andre - eh nei - spis maten deres og hold kjeft) og litt sånne små-snags, men ellers rimelig zen-aktig fokuserende og billig. Bør gjøres oftere enn ved flytting...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 HI her: Høres bra ut, kan vi ikke holde oss litt oppdatert med hva vi spiser ut av fryseren/skap? Kanskje man får nye tips med sammensettninger fra hverandre. Jeg må handle inn supplerende ingredienser osv underveis, ting man bruker hele tiden som gr.saker osv, men jeg skal spise meg ut av det meste før jeg kjøper inn nytt I går hadde jeg pølsegrateng, i dag torsk m/lofotsaus grsaker og potet og i morgen blir det karbonader, brunsaus, grsaker, potet og ertepurè
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #9 Skrevet 2. juni 2009 Så lenge man har løk, hvitløk og bokstomater har man alltid middag.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 Høres ut som noe som kan brukes til det meste ja. Fisk og kjøtt. Jeg har ikke vanen med løk, hvitløk og bokstomat, men høres smart ut. kan du gi meg ett par enkle tips så ville jeg bli glad :-) HI
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 2. juni 2009 #11 Skrevet 2. juni 2009 Ja, jeg må også det denne mnd. Skulle hatt sykepenger på fredagen men NAV hadde rotet bort sykemeldingen min og mye styr må til før jeg endelig kan få noen penger. Begynner å få NAV langt oppe i halsen, for å være helt ærlig!!
Gjest Skrevet 2. juni 2009 #12 Skrevet 2. juni 2009 Alt mulig kan hives i et ildfast fat og helles over bokstomater, løk og hvitløk, samt en slant varmt vann m kyllingbuljongterning. Alle frossen- eller ferskgrønnsaker i biter, poteter i båter/biter, og så legge kjøtt eller fisk på rista over det ildfaste fatet om du vil grille det i stedet for å ha det med i sausen. Jeg har brukt gulrøtter, sopp, paprika, squash, aubergine, spinatputer fra frysen, en ensom sneip med kålrot eller persillerot ... og koteletter (den ene som lå igjen aleine i fryseren ble delt i biter og bobla med, de som var litt flere gikk på rista), laksefileter, osv. Pangafisk fra fryseren blir best i panne med litt smør (vi har hatt et lass av panga, utrolig god hvit fast fisk til en fin liten penge) og persille. Ellers - både pasta og pizza kan godt ha saus av bare tomater/løk/hvitløk om det kniper, bare du har nok saus. Riv gjerne ei gulrot i sausen. Fiskeblokker i tomatsaus m løk og hvitløk - ris er gjerne i lageret.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #13 Skrevet 2. juni 2009 TAKK! Supre tips! Skal ut å handle litt pålegg og smått nå og har da skrevet hvitløk, løk og bokstomat på lista mi. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå