Gjest Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Hvor ofte/mye/kraftig er fosteraktiviteten hos dere som har passert uke 35? Opplevde dere at fosterbevegelsene ble mindre og svakere etter ca uke 30? Er i dag 35+1, og syns at det var tydelig hyppigere og kraftigere aktivitet i magen før ca uke 30. Mange steder står det at det er normalt at aktiviteten avtar, fordi det blir mindre plass i livmoren, mens andre steder står det at fosterbevegelsene skal være de samme også mot slutten på svangerskapet... Opplevde to dager med lav aktivitet for et par uker siden, og dro på CTG på fødeavdelingen. CTGen var veldig fin, og viste jevn aktivitet, selv om jeg ikke syntes jeg kjente stort selv da CTGen viste at det var spark og økt fosterlyd. Kan det hende at fosteret ligger og sparker innover mot morkaken/ryggraden noen dager, slik at en ikke kjenner bevegelsene? Har opplevd to fosterdødsfall i nær omgangskrets, og er nok ekstra bekymret pga det, derfor lurer jeg på hva andre som har kommet ca like langt opplever som "normal" fosteraktivitet i løpet av en dag/døgn.
Mamma_til_isabella Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Jeg opplever bevegelsene som mer glidende om du skjønner! Men kjenner godt at hun sparker hardt i mellomgulvet og veiver litt med armene rundt navelhøyde! Men sparkene var sterkere når hun hadde bedre plass! Siden du har opplevd det skjønner jeg godt du er ekstra bekymret!Har du snakket med lege eller jordmor om det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå