Gjest Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Mener ikke å tråkke noen på tærene nå, men ble litt overrasket over det andre innlegget her om vann i beina hvor mange skriver de har MYE vann i beina, men likevel kommer i crocsene sine eller nettopp har opplevd at skoene er litt for trange til å gå med f.eks. I mine øyne er det å ha litt vann i beina og ganske normalt til å være gravid. MYE vann er i mine øyne når man har 3 i ødem og knapt nok får på seg sko som er 3-4 nummer større enn det man normalt bruker, eller ikke får på seg det en gang. Hva er deres definisjoner her?
Maren og snella Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Jeg syns jeg har mye vann i bena, har hatt 2-3 i ødem en stund nå... får lilla elefantføtter om jeg er i horisontal stilling mer enn 5 minutter i strekk... håpløst! Følte riktiginok at jeg hadde mye vann i begynnelsen, type 1 i ødem, men jeg ser jo nå at det nærmest var sahara tilstander i forhold...
~Mita~ Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 jeg har MYE vann i bena. kjennes ut som jeg går på vannfyllte puter og får ikke på meg mine kloggs. bruker sambo sine!
Juni prinsesse Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har 2+ i ødem, og en lege som sier "Jeezes" når hun ser beina mine... ;o) Bruker skoene til min samboer - 6 str større enn mine, og har fått låne Crocs av min svoger - 5 str større enn mine. Kommer ikke oppi noen andre sko som går over vristen. Min søster var innom med de som hun brukte da hun var gravid og hoven i beina, men det var så smertefullt å få dem på at jeg ikke orket prøve en gang. (Små strandsko, med bare en liten rem over vristen) Har et par ballerinasko som jeg kan bruke hvis jeg skal ut blant folk (de går bare over tærne), men er jeg ute mer enn en times tid kan jeg ikke se skoene fordi jeg velter ut over kanten. Men har fått god hjelp av å drikke masse vann )
Ooops I did it AGAIN Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Huff, jeg hadde mye vann i kroppen forrige gang. Var helt grusomt tungt. Føttene var oppblåste, hendene hovne og hadde nesten måneansikt. Fikk stukket stortærne innafor sandalene slik at de på en måte holdt på. Heldigvis forsvant dette i løpet av et par uker etter fødselen:) Denne gangen merker jeg bare litt ødem på kveldene dersom jeg ikke har hvilt meg noe. Har også brukt støttestrømper;) kan til og med ha gifteringen på meg, noe mannen min er veldig glad for;)
Gjest thricane Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 når du kan lage smiley på leggen og tærne ser ut som de er blåst opp. hehe... om man har 3 i øden eller ikke tror jeg ikke er helt å gå etter, siden legen definerer det så forskjellig. legen min kikket ikke på beina engang sist jeg gikk gravid, men hadde likevel en mening om hvilket tall jeg skulle ha.. 0-1 mente hun, mens sykehuset skrev 3.
Humla&mini Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har 3 i ødem. får på meg flipp flopper. og et par gamle joggesko når det er virkelig behov for sko, men de skoene er så mye brukt at de er vel to tre nr for store. Eller så har jeg et ben som er mer eller midre jevn str fra kneet og til foten. det er ikke lenger legg eller ankler der men det går i et. Hehe.. Veldig pent å se på. Så tror jeg har en del vann. Det jeg blir litt nervøs av nå er at jeg blir blå. Får helt ømme områder som blir blå lilla i perioder, og det flytter liksom rundt. Vet ikke om det er normalt jeg, men skal høre med jm imorra..
Humla&mini Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Jeg kan også lage smiley på leggen:) Hehe.. Skulle se legen på sykhuset som påsto jeg ikke hadde vann ble overraska da merke etter fingeren hans ble sittende i et par minutter.. Hehe..
Rapunzella Skrevet 2. juni 2009 #9 Skrevet 2. juni 2009 Hehe, godt å lese egentlig, absurd nok. Ser jeg har litt igjen før jeg egentlig bør klage særlig. Har 1 på ødemer, men regner med at det blir noe verre utover nå. Hvor mange bruker støttestrømper og føler at det hjelper? Ikke særlig behagelig nå som det begynner å bli varmere, men... Effektivt er det jo, selv om det ikke ser særlig bra ut når huden liksom legger seg over kanten på strømpen under kneet...
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 Har ikke så mye vann jeg.. blir litt hoven av og til og pølsefingrer. Må ta av ringene før de må klippes av. Men regner ikke med det som mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå