Gå til innhold

Mat som virker drivende...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt "frukt og fiber" på helsekost. Det er små blokker med presset sammen svisker og fiken og greier.. Pleier å ta 1/4 - 1/2 innimellom bare for å regulere:) De er ganske sammenpressa, for når du tygger de så vokser de veldig allerede i munnen, men det fungerer som bare det! - Ta en halv slik med en halvliter vann innimellom er altså mitt beste tips:) (Ps. Det står på pakka at gravide ikke skal ta det uten samråd med jordmor/lege, og min jordmor kunne ikke se noe bekymringsverdig med disse sviskeblokkene, og mente det var bedre en "den guffa de pleier å gi på sykehuset"..)

Sist graviditet var jeg plaget med stein hard mage, og regulerte dette med å begynne hver morgen med en kopp te med en t-skje Lactulose i.

Lactulose er et helt ufarlig middel å ta som trekker til seg væske slik at den "holdes tilbake" i tarmen og slik gjør avføringen mykere. Man må passe på å drikke mye vann da, ellers kan den ha motsatt effekt.

En kopp te med Lactulose + et glass vann hver morgen gjorde susen sist ialle fall!

Fås på apotek :-)

Jeg drikker et glass biola melk på tom mage hver morgen.

I forrige svangerskap måtte jeg ty til en skje lactulose/levolac eller hva det nå heter om dagen (se forrige innlegg), men husk å drikke mye vann.

Det jeg syns funker veldig godt, er fersk ananas. Det er mer effektivt enn alt det andre jeg har prøvd. Dessuten er den nydelig god for tiden og billig, ihvertfall på Rema. Betalte 10 kr for en stor ananas.

Mye drikke (vann) og aktivitet hjelper også godt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...