Gå til innhold

erfaringer med epidural ?????

2 på vei

Anbefalte innlegg

Hei , jeg har hatt 2 fødsler fra før og hadde kun lystgass og varme risposer som hjelp, syntest dette fungerte bra for meg.

Venter nå tvillinger og har skjønt at de ofte setter epidural i slike situasjoner...jeg må ta med at jeg er kjempe engstelig for stikk og nåler og tanken på å stikke meg i ryggen kjennes for meg helt forferdelig.Er det noen der ute som kan gi meg svar på om dette gjør vondt ? er ikke sikker på om jeg tør spørre men jeg trenger virkelig noen svar...:(

tv1 kommer med hodet først og tv2 mest sannsynlig i sete , men selve fødselen er jeg ikke nervøs for :)

Fortsetter under...

Hei

Eg hadde epidural med min fødsel. Måtte ha det fordi gutten måtte ut fort med tang etter ein veldig lang fødsel. Før dei sette epiduralen so smurte dei på krem som bedøvde området på ryggen der dei stakk, eg kjente ingenting. Sidan dei stikk i ryggen so slepp du å sjå nåla. Etter at epiduralen begynte å virke, so kjente eg ingen smerte lenger og heller ikkje press riene, so jordmor måtte fortelle når eg skulle presse. Alt gjekk bra og babyen min kom ut i god behold :)

Det går sikkert bra. Lykke til med tvilling fødsel.

Epadural er rett å slett fantastisk. fikk det da jeg skulle føde mine tvilling jenter på 5 år;) å har bestemt meg for å ha det neste fødsel også hadde ingen smerter what so ever. rett å slett en fryd kjente en trang til å go på do da press riene kom men dette var vist bare pressriene som gav tegn i fra seg synes det var fantastisk å få delta på en slik måte under fødselen satt å kjikka på mens jeg pressa ut nummer 2 rett å slett utrolig ;) gubben var også fornøyd da han slapp å se meg vri meg av smerte stakkaren hadde hatt seg en tur ut ikorridoren på føden å hørt alle de skrikende damene det kommenterer han enda! ;) hehe så rett å slett en fantastisk opplevelse for mor å far ;)

Lykke til med tvillingene du har mye å glede deg til

Dobbelt arbeid ti dobbel glede ;)

Den totale opplevelsen med epidural ar at det er helt himmelsk.

Den nåla i ryggen stikker nok ikke mer enn når jordmor stikker deg i fingeren på svangerskapskontrollene. Dessuten er det meg en glede mot å få slippe smertene. Du må bare sitte HELT stille mens det stikkes. Du skvetter nok littegranne, men kan ikke huske at det var direkte smertefullt. Etterpå merker du ikke noe til slangen i ryggen, bare masse rier uten smerter!!! Joho!

Jeg er også helt pinglete for nåler og stikk og er typen som nærmest besvimer ved blodpørver. Merker jeg reagerer bare ved å nevne nåler...

så da avlutter jeg bare med at NEI, det gjør ikke vondt. Ialle fall ikke som jeg kan huske noe nevneverdig!

Lykke til!

Jeg har ikke prøvd epidural, men har fått spinal under en operasjon og den satt som en kule. OVERHODET ikke vondt å få lagt. MEN det er veldig forskjellig hvor lette vi er å stikke, og dette henger sammen med vekt. Hvis du er litt kraftig er det vanskeligere å treffe og da kan det fort bli litt ubehagelig. Men tenker at veene nok plager deg mer akkurat da enn den dumme nåla.....

Annonse

• 1 måned senere...

Tror ikke du skal bekymre deg for epidural og stikket i ryggen, det er ikke noe å snakke om (jeg liker ikke sprøyter selv, men epiduralen var ikke så gale:))

Men jeg må si at jeg opplvede ikke fødselen som smertefri selv om jeg fikk epidural.. På ingen måte faktisk.. Måtte puste meg gjennom hver eneste ri, epiduralen tok bare toppene på mine rier.. Var også rundt og gikk.

Før jeg fikk epiduralen var jeg i en helt annen verden, smertene var så jævlige at jeg ikke var å få kontakt med. Så løsningen or meg var epidural.

Er det mulig det dies forskjellig styrke på epiduralen siden noen opplever fødselen som smertefri? Jeg ble bare litt forundret jeg,, Noen som vet?

Uansett, ikke gru deg til stikket! Du vet hva som venter deg - to herlige barn:) Lykke til!!!

Jeg tror legen traff meg litt feil første gang, for den hylte i ryggen. Jeg gruet meg forferdelig til andre gang, men kjente den knapt.

Og når sprøyten er satt er det rene himmelen.

Det er noen stålkvinner som sverger til den naturlige metoden.

HVORFOR?

Hva er poenget med å ha det så vondt som mulig ved en fødsel???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...