Gå til innhold

Blir veldig glad for litt hjelp her! :D :D

Anbefalte innlegg

Har alltid sagt at mitt første barn skal oppkalles etter min mormor.

Det vil si Johanne eller Johannes

Nå venter jeg ei jente og det føles plutselig ikke helt riktig likevel! Jeg tenker Johanne men føler ikke at det er ei "Johanne" som holder til inni magen;)

Så tenkte jeg litt lenger på Johanna, Joanna, Joana, Joanne..

Men må innrømme at jeg fikk ideen av ei venninne fra Italia som heter Joana. Og er det ikke litt "teit" å bruke hennes navn? Da føler jeg jo at jeg oppkaller babyen etter henne.. Treffer henne jo ikke så ofte da.. Så henne i mai, og da var det 2 år siden sist. Vi har egetnlig bare kontakt via facebook.. Så vi er jo ikke SÅ "close" hehe..

Hva syns dere?

Har dere forslag til andre navn som er "i slekt" med Johanne?

Fortsetter under...

Jeg synes vel strent tatt kun Johanne (Johannes om det er gutt) blir oppkalling etter Johanne. Til nøds Johanna.

De andre navnene blir ikke oppkalling - kun inspirasjon - etter min mening. Synes for øvrig både Joanne og Joana var fæle navn.

Annonse

Selvom du har sagt at ditt første barn skal oppkalles etter din mormor, så MÅ du ikke gjennnomføre det om det ikke høres riktig ut.

Johanne går også an å bruke som mellomnavn (eller 2.fornavn for ikke å bli slaktet her). Synes Johanne og Johanna er finere en resten av forslagene dine, men liker de ikke veldig godt fordet.

Jeg har også et navn i hodet som jeg gjerne vil bruke, men som ikke føler passer helt. Blir spennende å se om det passer når jenta kommer.

Bruk gjerne Joana, uansett om dere kaller opp venninnen eller ikke, så vil vel alle venner synes det er stas om dere bruker det navnet. Teit er det ikke.

takk for mange svar :) :)

ville absolutt brukt anne. kjempefint navn. men min beste venninne heter det! ;) hanne eller hanna er jo lurt.

godt å få litt flere forslag i hodet..

så kommer sikkert det riktige navnet til meg med en gang jeg får se henne:) jeg håper det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...