Gå til innhold

Hvordan regne ut termin etter SA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en sa 3 mai og nå er jeg jommen meg gravid igjen. Var nullstilt ift hcg etter 6 dager så jeg vet det ikke er noe av det gamle som henger igjen. Men, jeg har ikke hatt mens etter sa'en og lurer derfor på hvordan legen finner ut hvor langt jeg er på vei. Noen som vet?

Skrevet

åååå så koselig nyhet Magicka!! Det er jo helt supert!!

Aner ikke hvordan de regner når du ikke hadde fått mens igjen etter SA`en. Da jeg ble gravid med første så hadde jeg ikke hatt mens etter p-pilleslutt, men beregning av bl.a el-slim så fant jeg ut ca dato som unnfangelsen må ha skjedd. Det viste seg å bli eksakt samme ul termin som jeg regnet meg frem til.

Du kan også f.eks regne ca 10-14 dager tilbake fra positiv test, da finner du ca el-tidspunkt vil jeg tro.

Du kan også be legen om å få en henvisning til tidlig ul, både fordi du er usikker på termin og pga at du har hatt en SA

Nei dette var artig!! Gratulerer så mye!!

Skrevet

Gratulerer så mye. :D

Det samme skjedde med meg, jeg gikk ut ifra SA som en "mens" og når jeg kom på UL så var det bare +3 dager.

Lykke til :D

Skrevet

Tusen takk for svar! Om jeg regner fra først blødningsdag i sa'en og antatt befruktningstidspunkt, så kommer jeg omtrent på samme dato +/- 2 dager. Så jeg er da minst 4 uker nå, eller 4+2 :)

Skrevet

Samme gjorde jeg - regnet fra første blødningsdag i SA'en. I tillegg ble jeg henvist videre til ultralyd for terminfastsettelse ved første legekontroll. Rart å se et lite hjerte som slo allerede ved uke 8:). Min egen termin stemte godt overens med UL-terminen.

Gratulerer, forresten :)

Skrevet

Om du bor et sted du kan dra å få tidlig UL så er jo det en mulighet for å få klarhet i hvor langt du er på vei. Jeg var i uke 6 og så hjertet slå :D Det var helt fantastisk. Når man ser et bankende hjerte vet man også at sjangsen for at ting går bra øker til 95% sa Gynekologen. Det var deilig å høre. Vi dro også i uke 12 på UL og da satte han meg tilbake noen dager, samme som normal UL mente senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...