Gå til innhold

Hjelp!!! Urolige bein!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som hjelper mot dette??? Er mest om kvelden/natten, men det klikker snart for meg!! Har bekkenløsning så å vandre gatelangs for å bli kvitt det, er desverre ikke noe alternativ :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det likt!!! Sinnsykt plaget av det og vi må nok bare holde ut med det.. Det finnes medisiner om du er plaget med det ellers,men ikke for gravide,, Det kalles Restless leg syndrome så du kan jo lese å se om du finne noen tips.. Har hørt kaldt vann skal hjelpe..men det funker ikke for meg!!

Blir gal selv,og det ødelegger heelt nattesøvn for meg..

Skrevet

Jeg er stuptrøtt, men de beina de beina lar meg ikke få fred!!! Har hatt det i snart to mnd og begynner sakte men sikkert å miste forstanden.. Godt det snart er over!

Er så drittlei av å sitte oppe på nettene!

Skrevet

Hei dere to!

Har hatt samme problemet i begge mine svangerskap.Har tilbrakt tallløse timer på nett for å se om noe kan hjelpe. Fant ut at å kutte så mye som mulig på salt, og ta magnesium, ( bio-magnesium på apoteket, 3 piller til dagen på kvelden sammen med mat.Det er mer enn anbefalt dose, men må til. Gir bare litt løs mage, og det var ikke meg i mot... Ca to timer før du legger deg er best...Og folat, og jern tilskudd...Dette har hjulpetmeg. Søk gjerne på rls og magnesium påå kvasir fks og se om dere finner sider med mer info selv.

Skrevet

Har problemet selv om jeg ikke er gravid, men forsterkes jo selvfølgelig:p

Magnesium er verdt et forsøk, men selv har jeg best hjelp av å bruke "støttestrømper" på dagen, som jeg kjøper på apoteket. Sånne beregnet på flyreiser:)

Skrevet

Hei!

Jeg plagdes veldig med dette selv, og fikk beskjed av jordmor om å begynne med jern. Tar nå Hemofer jerntabletter og problemet er så og si borte! Man blir helt gaaaaaaal av å ha det sånn! Jeg kunne stå i dusjen med kaldt vann på beina i lang tid, men det virket ikke noe særlig. Prøv jerntabletter! :)

Skrevet

Jeg har testet sånn muskelavslappende krem.. Husker ikke hva det heter men det lukter veldig stramt menthol også blir man først kald også varm.. det funker strålende på meg!

Men det lukter jo ganske mye da.. så det er ikke sånn man kan smøre på når man skal være blandt folk...

Skrevet

...tigerbalsam??

Skrevet

En annen ting som hjelper er å ligge med varme strømper eller leggvarmere om natta! Ikke så fristende i sommervarmen, men det har hjulpet masse sammen med magnesium.

Skrevet

For meg hjelper det med kald luft... Jeg får urolige ben av varmen på kvelden!

Skrevet

Hei,

Diverse yoga-øvelser som strekker ut ben- og bekkenmusklaturen og bedrer blodgjennomstrømningen hjelper for meg. Tar noen øvelser før jeg legger meg eller hvis jeg våkner av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...