Gå til innhold

Dere som ikke er gått ut i permisjon enda....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber dere fortsatt? Og hvor mye?

Jeg er ca 30 uker på vei nå, og jobber fortsatt 100 % (kontorjobb) - men kjenner det begynner å ta på. Har vært plaget med bekkenløsning lenge, har en samboer som er borte pga jobb, + en femåring å ta meg av. Det frister litt å trappe ned på jobbingen, men føler samtidig at jeg ikke har samvittighet til det.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg ble 100% sykemeldt for 2 uker siden, før det var jeg 50% sykemeldt i 3 uker. Er i faresonen for svk.forgiftning og ble mye plaget med pannehodepine og mer og mer utkjørt. Har 3 små barn som trenger meg også, så legen mente jeg burde gå ut i full sykemelding. Første dagene plaget samvittigheten meg veldig, men nå bare nyter jeg det, kjenner jo at kroppen min trengte dette her. I tillegg har bekkenet nå låst seg så veldig at jeg hadde ikke klart å jobbe uansett. Er lærer på ungdsomsskole, så er en veldig stressende jobb med mye ståing og gåing.

Skrevet

Er nå 100% sykemeldt og har vært det hele mai. Før det var jeg 50% sykemeldt en god stund. Er i faresonen for å føde for tidlig, så legene mener at jeg må ta det helt med ro.

Kjenner at jeg trenger det. Formen har ikke vært bra dette svangerskapet og jeg har nok med å ta meg av frøkna vår når mannen min er borte.

I forrige svangerskap var jeg i mye bedre form og sto i jobb helt til to uker før fødsel. Da ble jeg 20% sykemeldt og hadde fri en dag i uken. Men jeg fødte altså i uke 35, så mulig jeg pushet meg for mye.

Skrevet

Jeg er 50% sykemeldt.Jobber som hjelpepleier i boliger på kveldstid.. Kjenner jeg er mer sliten nå.Har mine to jenter på 2,5 og 4,5 år hjemme med meg på dagtid så det blir lite tid til å ta en hvil.. Men har nå kun 2 uker til jeg går i permisjon..MMmm skal bli deiligt..

Skrevet

jeg er i uke 30+1 nå og er 50% sykmeldt. jobber i klesbutikk og bekkenet mitt takler ikke 8 timers ståing og gåing hver eneste dag.

Skrevet

Jeg jobber 100 % fortsatt, er sykepleier på en travel kirurgisk avdeling, og det er til tider litt tøft. Har konstante kynnere, og både lege og jordmor mener jeg bør trappe ned. Har heldigvis fått det tilrettelagt sånn at jeg nå går kun dagvakter, man - fre. Årsaken til at jeg har "presset" meg og ikke blitt sykemeldt,er først og fremst vært at jeg trer inn i en ny stilling i dag (01.06), og da kan en ikke være delvis sykmeldt, om en er det så mister en stillinga. Var igjennom det samme på nyåret, da jeg var delvis sykemeldt, og mista en god del tusen av den grunn. Nå har jeg i utgangspunktet tredd inn i den nye stillingen, så kan i grunn bli sykemeldt. Men skal forsøke å gå helt ut, ser for meg at dagene blir lange om jeg skal være hjemme. Men, kjenner jo at kroppen er sliten, har ikke mye overskudd når jeg kommer hjem om dagene, så vi får se. 33+0 i dag.

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 32 og sykmld i 1 i uke, ønsker og få en dag til snart.

Jobber på kontor.

Skrevet

har termin 20 juli og skal vel ha permisjon fra ca siste uken i juni.

jobber 100%, har gjort det hele tiden. jobber i barnehage.

snakket med sjefen om aktiv sm den siste mnd, får så dårlig samvitighet for barna når jeg ikke kan være så aktiv som før.

så bedre de får en som orker å spille fotball i mer enn 2 min, så kan jeg heller være der å heie!!!

Skrevet

Heisann.

Er i uke 30 og jobber fortsatt 100% ( + litt til) og har gjort det hele tiden.

Har kontorjobb, men en stressende hverdag.

Eneste jeg merker er at kroppen ikke er like glad i å sitte så lenge av gangen, så er oppe og trasker litt rundt innimellom.

Skal ut i permisjon fra ca 23 juli og har en uke ferie i mellomtiden.

Satser på å stå tiden ut, det blir krise hvis jeg ikke kan jobbe og jeg kjeder gørra av meg hvis jeg må gå hjemme i ukesvis.

Skrevet

Hei..

Jeg er 100% sykm. og det har jeg hvert siden uka etter påske. Er 26+1 idag. Mye av grunnen til dette er kjemikalieeksponering på jobben,men er tillitsvalgt og er da på jobb innimellom da det er møter og diverse.. Men det virker helt bra å være hjemme nå.

Men fy så dårlig samvittighet jeg hadde da jeg ble 100% sykmeldt,men så tenkte jeg, barnet er da viktigere og helsa enn arbeidsplassen,den klarer seg uten meg,og er det noe så får dem tak i meg på tlf..

Vi damer er litt håpløse med vår samvittighet,skulle ønske jeg for min del klarte å tenke på meg innnimellom!!

Håper du finner en løsning som passer deg,med det er da hvertfall fin tid å gå hjemme nåda,og min sønn på 2 er kjempe fornøyd med at mamma er hjemme hvertfall!!

Masse lykke til

Skrevet

Jeg tenkte også veldig pådette da jeg vurderte sykemelding.

Jobber også på kontor,og det blir mye sitting som sliter på ryggen spesielt.

Hadde da en søt venninne som sa at det faktisk er en liten en som trenger deg like mye som de på jobben. Og det er jo faktisk sant.

Nå er jeg i uke 31 og 20 % sykemeldt. Har da en dag i uka som jeg kan bruke kroppen min på en helt annen måte.

Du må jo ikke sykemelde deg 100 % med en gang. Og du kan f.eks korte ned dagene i stedefor.

Da får du gjort mye, og samtidig sliter du deg ikke helt ut.

Lykke til:)

Skrevet

Takk for alle svar:-) Tenker jeg ser det an ut neste uke, så kanskje jeg trapper ned noen dager i uka etter det.... Hadde vært litt godt kjenner jeg - for det er ikke verdt det om jeg lar jobben ødelegge bekkenet mitt helt...Og som mange av dere sier - helsa er viktigere:-)

Skrevet

Jobbet 100% til uke 35 jeg og tok 100% fra da...Ble plutserlig for smertefult sitte 9 timers vakter...

Skrevet

har 2 mnd igjen . er 35% sykemeldt - det fungerer greit - fire kortere dager, samt en fridag - har ikke dårlig samvittighet, som jeg trodde jeg skulle få, og tiden flyr så jeg rekker ikke kjede meg...

Enig med fler her - det er en liten en der inne som trenger en mamma i god form når han/hun kommer ut. ; )

Skrevet

Jeg har 3 uker igjen til permisjonen starter og er i 100% jobb og 100% studie. I tillegg har jeg to barn på 4 og 6 år..

Har vært frisk og fin dette svangerskapet så det har gått greit ( litt hoven i beina bare, og lavt blodtrykk, men ellers fin). Jobber som lærer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...