Gå til innhold

Jo mere jeg leser om de forskjellige vognene jo mere forvirret blir jeg :-(

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg hadde mere eller mindre bestemt meg for å kjøpe Carena Free. Mye pga det vendbare håndtaket.

Ønsker å ha jenta mot meg når vi er i syden.....

Men så var jeg inne på barnevognguiden og der hadde den fått så dårlig score. Mest pga at den knirker og er stiv....

Så tenkte jeg på Prestige, men den har heller ikke fått gode scoore og den kom jo så veldig dårlig ut i test sent i 2008...

HVA SKAL JEG VELGE??????

Vil veldig gjerne at alle her inne forteller hvilken vogn de har og fordeler og ulemper med den.... (nok en gang...)

Fortsetter under...

Hvis det ikke er sånn at du plutselig må snu retning så kan du kanskje heller vurdere en der man kan snu hele vogndelen, f.eks. emmaljunga city cross? Hvis du vil ha 3-hjuling er teutonia spirit s3 et godt valg :) Men ingen av disse har vendbart håndtak, da. Tror det er akkurat det vendbare håndtaket som gjør at vognene kommer så dårlig ut i test - de er visst ikke så stødige og låsemekanismen for håndtaket blir "lett" ødelagt (de får jo gjennomgå en del i de testene da).

Kjenner noen som hadde carena, og de anbefalte den virkelig ikke (uten at jeg husker helt hvorfor).

Gjest Bjørnen Collargol

Hmmmm.... Ja det er kanskje en ting å tenke på ja. Men er ikke de mye dyrere egentlig? Men det er kanskje uansett verdt det....

Nei det er jo forsåvid ikke slik at jeg skal måtte snu den hele tiden, men tenkte jeg ville ha ei trille som jeg kan ha snuppa vendt mot meg...

Er ikke lett å velge, du må nok bare finne den som passer best for deg, slik havnet jeg på Prestige..

http://kvinneverden.no/barn/vis/artikkel/2/barnevogntes.html

er en link om Prestige, testen er 2 år gammel så det er gjort noen forbedrigner bla annet det med hjul..

Har ikke fått med meg dårlig score på Prestige i 2008, men at Teutonia Mistral S ikke fikk god score på TV2 hjelper deg har jeg fått med meg:) Har du en link om hvor jeg kan lese scoret til Prestigen??

Gjest Bjørnen Collargol

Hmmmm... jeg har funnet en Carena kombi som jeg skal se på i dag. Det er en brukt 2005 modell hvor bagdelen ikke er pakket ut en gang.... Den ser veldig fin ut på bildene også. Skal ha 750,- for den så høres greit ut det synes jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...