Gå til innhold

Teutonia Prestige - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt Brio Happy og solgt den til fordel for Teutonia Prestige :)

Men nå hadde jeg happy med compakt understellet, var i all hovedsak derfor jeg solgte vogna... Elendig møkka understell. Dette gjorde at vognen ble tung og løfte og tung å manøvrere, null fjæring. Bagen var jeg veldig fornøyd med, sportsdelen rakk jeg ikke å bruk lenge før jeg bytta til prestige.

Anbefaler Prestige på det varmeste jeg da. Med lufthjul, VIKTIG :)

Men jeg har ingen erfaringer med bagen på prestige.... Men den er kjempe god å trille, lett i vekt (ikke av de letteste, men kontra happy med compakt understell veier den ikkeno)

Lykke til:)

Vi har kjøpt prestige med Fashion vognbag, her ikke selv fått brukt den enda (termin i August) men min venninne og hennes datter på 5 mnd lånte vognen i 14 dager da var hjemme en tur, hun skrøt veldig av vognen og datteren sov trygt og godt i den. Liten og lett vogn:)

Vi har kjøpt Teutonia Mistral P som jeg mener må være den tyske versjonen av Prestige... De har masse rare navn på disse vognene... ;o)

Kjøpte den fordi den er lett og stabil, og alle sånne funksjoner som du trenger ved siden av er lette og praktiske. Som å slå den sammen, snu overstellet, vippe håndtaket osv.

Og så synes jeg vognen er fin å se på :o)

Nå går jeg bare og venter på å få lov å bruke den... ;o)

hei

eg har og prestige...minsten min var/er veldig lang,så han voks ut avv bagen når han var 3 mnd...

Me har hatt litt problem med ryggen på sportsdelen.Var inne på rep. og no virker den fint...

Supert at ein kan vende håndtaket over vogna.Alt i alt fornøgd,men har lyst på ny no.

Lett å trille,stabil vogn.Lett å løfte inn i bilen.tek liten plass i bilen osv..

Annonse

Mitt tips er : Kjøp deg en romslig bagvogn som du har ryggtøtte i, slik at barnet kan ligge der lenge, og kan sitte litt opp når det blir større. Da kan du ha bagvognen til barnet er ca året og etterpå kan du bytte til en smidigere vogn, kanskje forovervendt med svingbare framhjul, der er mye å velge i :-) En Teutonia har liten bag og den har du trolig ikke hele vognperioden ut pga at ryggen i sportsdelen er liten, og etterhvert kommer ofte behovet eller lysten til å ha en litt smidigere vogn med svingbare framhjul.. Hva med en brukt Simo Duo/bagvogn eller en Emmaljunga? De har store baget og bruktmarkedet er stort :-)

Er ikke lett med vogn og særlig når man er førstegangsfødende, vet liksom ikke helt hva man skal se etter..

Jeg var veldig bestemt på at jeg skulle ha Simo, hadde fått veldig mange anbefalinger om at dette var en god vogn med veldig god plass lenge til barnet, men når jeg kom i butikken å fikk se vognene fann jeg fort ut at denne vognen ikke var noe for meg.

Liten som jeg hadde denne blitt alt for stor for meg, hadde blitt et mareritt ut og inn av bil f.eks.. Jeg har å termin i august og damen i butikken forsikret meg om at bagen er stor nok den første tiden, til man går over til sportsdelen.. Så får vi se om det stemmer:)

Tror nok det beste er å snakke med noen i en barnebutikk, de har som regel god peiling, så finner du nok den vognene som passer best for akkurat deg:)

Lykke til med valget:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...