pauline og knerten Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Jeg falt på magen i helga. Heldigvis på relativt myk sand, men fallet skjedde i ganske stor fart! Det gjorde ganske vondt, men var vel først og fremst forferderlig skremmende og fortvilende å kjenne det harde slaget mot den verdifulle magen... Ble kjørt til legen, fikk sjekka hjertelyd, kjente etter hvert mye liv, men fikk også henvisning til ultralyd for sikkerhets skyld, der så det også bra ut. Men nå bekymrer jeg meg likevel, det er så fælt å tenke på om jeg har skadet babyen på en eller annen måte... Det er jo ikke alt man kan se på ultralyd, hjerneskader og denslags. Noen som vet noe om fall på magen i svangerskapet? Jeg er i uke 29...
Curious74♥1jente&2gutter♥ Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Har ikke erfaring eller kunnskap nok til å utale meg sånn vitenskaplig, men tror nok ikke det skal være noe problem for babyen din siden de ikke så noe på ultralyd å slikt. Babyene ligger veldig trygt inni der, da er det vel heller slike ting som at morkake og slikt kan løsne.. men uten blødninger og at legene ikke fant noe så vil jeg tro du og babyen din har det fortsatt like fint;) Dytter med dette, om andre kan mer om saken
Caity<3 Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 hei hei. ville bare si at de kan se detaljerte bilder av hver hjerne halvdel på internett. Evt skader ville de sett...blødninger også. det gikk nok helt fint! Men forstår at du blir redd, trøst deg med at det kun ble med skrekken. Godt det gikk bra! Lykke til
Caity<3 Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 haha...det skulle være ultralyd selvfølgelig...Ikke internett Har gravid/gullfisk hjerne akkurat nå ;-D
mini blir storebror Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 har hørt at det er mye verre å dette på rompa en på magen..
Linejp Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Har pratet med en lege om dette, og hun sa at det faktisk var mye bedre å falle på magen enn på ryggen. Babyen er mer beskyttet av mors mage enn rygg. Det virker kanskje ikke så logisk, men kan jo være en trøst til deg nå Tror babyen din har det fin fint i magen, om noe hadde vært galt med den hadde de nok sett det på ultralyd, og hvis det er like mye aktivitet der inne som før så er nok alt bra:)
lillemy% Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Hei. Kan trøste deg med at babyen ligger veldig trygt inni magen. Selv sliter jeg veldig med plutselige besvimelser, som fører til at jeg ofte faller på magen. Flere ganger i uken. Slik har det vært i de to forrige svangerskapene og, og det har gått helt fint. Kjenner meg veldig igjen i frykten for å ha skadet babyen, men alt vannet rundt, gjør at den lille har det trygt og godt. Heldigvis. Lykke til med de siste ukene. Jeg er i uke 30 nå, og gleder meg til å få ut den lille, og ha den trygt og godt utenfor kroppen!!!
ble_mamma_6august 09 Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 nå ble jeg oxo redd, når noen sa verre å falle på rygg?? Jeg falt på ryggen her om dagen, skle på det våte gresset. Slo meg skikkelig, å ble en del værre i bekkenet. Ringte ikke lege eller noe, Burde jeg det?
pauline og knerten Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. juni 2009 Tusen takk for alle svar, flotte damer! Nå ble jeg beroliget bare av å lese svarene deres. Og Jentebaby_august, det er nok som de sier: så lenge man ikke opplever noen blødninger i etterkant er det nok gått helt fint. :-)
ble_mamma_6august 09 Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 jeg har vært plaget med blødninger fra uke 10 jeg :-/ men har ikke hatt noen etter at jeg datt... så var jeg oxo på ul dagen etter da.. på kontroll. jordmor så ikke noe på ul, men jeg glemte jo å si at jeg hadde detti
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå