Gå til innhold

greske, bibelske, egyptiske navn :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er noen greske, bibelske og egyptiske navn.. hva syntes du om de? og liker du noen av disse? jeg selv syntes ange er tøffe :)

Gutt: Zeus, Artemis, Apollon, Ares, Demeter, Dionysos, Hefaistos, Hermes, Poseidon, Atlas, Jepetos, Devkalion, Sakkeus, Jeremias, Eros, Sakarias

Jente: Hera, Afrodite, Letto, Kypris, Athene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg likte ingen spesielt, og de passer kun til mennesker som er fra land som Hellas, Egypt o.l

Skrevet

Nei dette blir for egyptisk, og funker IKKE i Norge! Eneste som kan funke er Sakarias. Kjenner en liten gutt som heter det, og han kler navnet sitt godt.

Skrevet

Flotte navn - på greske guder, men ikke norske barn. Herakles er også et kult gudenavn.

Letto ligner på kallenavnet mitt - Letta ;-)

Skrevet

Hmm, her var det ikke mange jeg kunne brukt. Av guttenavnene er det kun Sakarias jeg kunne vurdert. Av jentenavnene kunne jeg vurdert Athene.

Skrevet

Jeg er veldig glad i spesielle navn, men må innrømme at dette ble for spess for min smak også.

Men liker:

Jeremias, Sakarias og kanskje Sakkeus

Athene var jo ogå pent i grunn.

Skrevet

Sakarias, Jeremias og Hermes kan brukes synes jeg, men ville ikke ha valgt de selv.

Gjest Antarctica
Skrevet

Demeter er et kvinnenavn...mannsnavnet er Dimitri(s)

Men uansett passer vel disse bedre på guder enn på mennesker???

Skrevet

Artemis er et jentenavn. Det er iallefall den jomfruelige månegudinnengudinnen for jakt, helbredelse, kyskhet og barnefødsler og beskytter av ville dyr og villmarken. Så med så mye feminint knyttet til navnet, ville jeg være forsiktig med å kalle en gutt opp etter henne ;)

Skrevet

Artemis er forresten tvillingsøsteren til Apollon. :)

Skrevet

Uff, dette passer slett ikke på norske barn. Makan til pompøse navn...

Noen av dem passer til nød på hunder...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...