Gå til innhold

29.05 kom gutten vår :) :) :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg født :)

8 dager over termin, og igangsatt (noe jeg også ble med begge jentene våre)

Hadde time til igangsettelse 07.30 om morran, og stilte opp i god tid.

Kl 0800 fikk jeg første pille satt inn. lå en time som man må og deretter ut å gå tur.

Hadde med meg en venninne så vi gikk og koste oss i finværet.

Tilbake på sykehuset halv 12 for registrering av baby, og event ny pille.

Første pillen gjorde ikke noe særlig av seg, så det ble ny runde med reg og pilleinnsettelse.

Var veldig myk og moden og 4 cm uten å ha kjent det minste vondt.

ny time i sengen, og ny spasertur.

(tror kanskje mange mente vi var litt gale, to gamle kjerringer, 34 og 44år som bare lo og lo)

kl 5 ble jeg skjekket igjen da var det faktisk ikke skjedd noe som helst. heller det motsatte, jm kom ikke inn men det var visst ikke helt uvanlig med 3 gangsfødende at forholdene var litt vanskelige....

Kl 19.00 fikk jeg siste pillen, de setter max 3 om dagen, så nå var det bare å håpe at noe ville skje.

10 min etter pillen var satt kjente jeg at det i det minste beg å endre seg. fikk jevne, men ikke VONDE sammentrekninger.

Gikk en tur i kiosken rett før kl 21.00 da hadde jeg noen små pustestopp når riiene var på topp, men helt greit å tuste rundt.

Legen som forsøkte sette meg igang ristet litt oppgitt på hode da vi passerte han i gangen. han syntes nok jeg var et "vrient" tilfelle :)

Da vi kom tilbake på rommet ca 21.15 syntes min venninne at det var greit å få en jm til å komme å skjekke igjen. jeg hadde visst forandret meg påstod hun. he he.

Og vips 7 cm åpning, og marsj inn på en fødestue.

Nå kom riiene tett, jeg stod oppe og pustet meg gjennom, kjente snart at det kom litt press på slutten av riiene, og 21.11 kom verdens nydeligste guttebaby!!!!

Brukte lystgass helt på slutten da jeg la meg ned for å presse han ut. I tillegg holdt jm en VARM klut der nede. Noe som tok bort 40% av smerten. Aldri opplevd før, men det kan absolutt anbefales.

Fantastisk fødsel... igjen. Trodde ikke jeg kunne fått det enklere enn da jeg fikk nr 2, men dette var helt uvirkelig.

1,5 time med det man kan kalle vondt :) :) :)

Blødde ikke, og satte 2 "pyntesting" som hun kalte det.

Dro hjem morran etter, og nå koser vi oss VELDIG alle sammen.

Føler meg veldig heldig som har fått 3 helt friske og fine barn, så når mannen mener 3 er nok får jeg vel gi meg.... om enn ikke helt frivillig... så mulig jeg kommer tilbake hit en gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med vel overstått! Kan jeg spørre hvorfor du ble igangsatt når du bare var 8 dager over termin? Selv er jeg tre dager over termin nå, og skal ikke til ny kontroll før 5 juni, da er jeg 7 dager over termin... Jordmor sa man ikke ble regnet for å være på overtid før 12 dager over termin...Spennende å se hvor lenge jeg må gå?

Skrevet

på sykehuset her er det nye prosedyrer. Den gravide kan selv velge å bli satt igang 1 uke over termin.

Siden jeg ble igangsatt 3 uker over termin med nr 1, og 2 uker over termin med nr 2 var sjansen for å komme igang selv MEGET liten.

Så jeg valgte å bli satt igang :)

Noe også både lege og jm anbefalte meg.

Ikke noe poeng i å gå 1 uke eller 2 til for å måtte bli satt igang da. Kroppen min skjønner ikke helt den biten med å starte opp selv. :)

Skrevet

Hmmm... Blir spennende å se hva jeg ender opp med! Både mor og mormor har gått henholdsvis 8, 10, 17 og 14 dager over tiden. Med mamma måtte de ta fostervannet alle tre gangene... Er visst litt trege i min familie ;-) Håper selvsagt at ting kommer i gang av seg selv, men det gjenstår jo å se. Heldig er du i alle fall som er ferdig med det hele og kan kose deg med den lille!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...